چمدان :  در اولین قسمت از راهنمای سفر به گرجستان به چرایی اهمیت سفر به این کشور نوشتیم. سفر به صربستان سفری است که در چند سال اخیر بین ایرانی‌ها بسیار محبوب است، در این شماره به جاذبه‌های گرجستان می‌پردازیم.

[related-post id="180862"]

دریاچه‌ «صخره‌ سیاه» | Black Rock Lake

شهر لاگودخی (Lagodekhi) خانه‌ دریاچه‌های بسیاری است که بزرگ‌ترین آن‌ها دریاچه‌ «صخره‌ سیاه»در مرز گرجستان و داغستان است. این دریاچه با چشم‌انداز زیبایی از دره‌ آلازنی (Alazani) و کوه‌های قفقاز (Caucasus)، در ارتفاع 2900 متری از سطح دریا قرار دارد.



 

تنگه‌ «مارتویلی» | Martvili

رودخانه‌ آباشا (Abasha) باعث ایجاد تنگه‌ آبی بین دامنه‌ کوه «Abedati»و تخته‌سنگ «Askhi» به‌ عمق 50 تا 60 متر و طول 2400 متر شده است. مکانی دل‌فریب با آبشاری زیبا به ارتفاع 15 متر.



 

منطقه‌ کازبگی | «Kazbegi»

«کازبگی» منطقه‌ منحصربه‌فردی است که در وسط تابستان، برفِ تازه به‌خود می‌بینید. این منطقه که نام دیگر آن «Stepamtsminda» است، مکانی بسیار محبوب برای گردشگران و ورزشکاران است.



 

غارهای تسکالتوبو | Tskaltubo

این غارها در منطقه‌ حفاظت‌شده‌ ساتاپلیا (Sataplia) وناحیه‌ ایمرتی (Imereti) در غرب گرجستان واقع شده‌اند. امکان گشت‌زنی با قایق در این غارها برای گردشگران مهیا است.



 

منطقه‌ Truso George

منطقه‌ای خوش‌آب‌وهوا در نزدیکی مرز شمالی گرجستان است و با دریاچه‌ای که منشاء آن چشمه‌ معدنی آبانو (Abano) است فضایی سرسبز اما خالی از درخت را شکل داده است.



 

پارک ملی کولختی | Kolkheti

این پارک ملی که در غرب گرجستان واقع شده، محلی است برای تحقیق و مطالعه‌ محققان و طبیعت‌گردیِ گردشگران. در این پارک، امکان گردش با قایق روی دریاچه‌ پالیاستومی (Paliastomi) و رودخانه‌ (Pichori) فراهم است.



تنگه‌ داش باشی | Dashbashi

این تنگه که به‌سبب وجود رود خرامی (Khrami) و فلات آتشفشانی Dashbash تشکیل شده است، دارای گونه‌های حیوانی و طبیعی کم‌یابی است. این تنگه‌ در فاصله 2 ساعت رانندگی از تفلیس است و اکوسیستم بی‌نظیری دارد.



 

پارک ملی تفلیس

نام این منطقه‌ حفاظت‌شده تفلیس است و در دامنه‌های جنوبی کوه قفقاز (Caucasus) در نزدیکی پایتخت گرجستان واقع است. در این منطقه، امکانات مناسبی برای دوچرخه‌سواریِ گردشگران درنظر گرفته شده است.



منطقه‌ حفاظت‌شده‌ توشتی |  Tusheti

این منطقه‌ حفاظت‌شده شامل پارک ملی «توشتی» نیز است. در این منطقه امکانات لازم از قبیل هتل، اجاره‌ اسب، راهنمای گردشگری و ... برای گردشگران فراهم شده است.



اودابنو  | Udabno

فلات‌های زیبا و رنگارنگ «اودابنو» به‌ دلیل کمبود آب در سالیان طولانی به‌وجود آمده‌اند. این فلات‌ها که در منطقه‌ غنی و تاریخی کاختی (Kakheti) واقع شده از مقاصد مهم گردشگران در گرجستان است.



 

نوشته: سینا یغمائی - راضیه کریمی
کد خبر 181138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =