چمدان :  جمشید حمزه‌زاده در حاشیه مجمع هتل‌داران در هتل هویزه تهران گفت: افزایش نرخ هتل و اماکن اقامتی در بازه زمانی مهرماه هر سال پیشنهاد می‌شود که هفته آینده بعد از جمع بندی و جلسه با جامعه هتل داران کشور، افزایش قیمت پیشنهادی به هیات دولت ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه تورم در سال‌های گذشته حدود 9 تا 12 درصد بوده و امسال این میزان به 50 درصد رسیده است افزود: امسال پیش بینی می‌شود قیمت تخت‌های هتلی و اقامتی تا حدود 20 درصد افزایش یابد.

رئیس جامعه هتل‌داران ایران به افزایش تعرفه آب و برق (حدود چهار برابر) و بحث مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد وگفت: افزایش مالیات باعث شده که 35 درصد درآمد هتل‌ها به عوارضات مالیاتی اختصاص یابد که این امر باعث گران‌تر شدن اقامت برای هموطنانمان می‌شود.

حمزه زاده گفت: در این خصوص جلساتی با نمایندگان مجلس، رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور و سایر نهادهای متولی برگزارشده تا پیشنهاد معافیت برای این اماکن اقامتی درنظرگرفته شود.

به گفته وی در بسیاری از کشورهای دنیا برای توسعه صنعت گردشگری معافیت‌هایی برای اماکن اقامتی صادر می‌شود.

رئیس جامعه هتل‌داران ایران خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت هتل 5 ستاره در کشورهای جهان 300 تا 500 دلار بوده که این میزان در ایران برای هر نفر 30 تا 50 دلار است.

وی ادامه داد: در جلسه که با رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار شد این موضوع در کمیته مشترک بررسی تا هزینه‌ها برای گردشگران خارجی و با قیمت روز جهانی و با ارز رایج محاسبه شود.
کد خبر 180966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =