چمدان :  بر اساس اطلاعات موجود در نسخه جدید (اگوست) گزارش سازمان جهانی گردشگری از روندهای گردشگری بین‌المللی در سال ۲۰۱۷ میلادی، ایران در سال گذشته میلادی در مجموع پذیرای ۴ میلیون و ۸۶۷ هزار نفر گردشگر بوده است که در این رقم مقایسه با ۴ میلیون و ۹۴۲ هزار  نفری گردشگر خارجی که در سال ۲۰۱۶ به ایران سفر کردند حاکی از رشد منفی ۱.۵ درصدی است.

همچنین شمار گردشگران خارجی ایران در سال ۲۰۱۰ نیز در این گزارش ۲ میلیون و ۹۳۸ هزار نفر عنوان شده است.

در این گزارش سهم ایران از بازار جهانی گردشگران بین‌المللی ۱.۵ درصد عنوان شده است. همچنین میزان درآمدهای گردشگری ایران در این گزارش در سال ۲۰۱۰ میلادی ۲ میلیارد و ۴۳۸ میلیون دلار و در سال ۲۰۱۶ میلادی ۳ میلیارد و ۷۱۳ میلیون دلار اعلام شده اما میزان درآمدهای گردشگری ایران در سال ۲۰۱۷ اعلام نشده است.


















































آمارهای سازمان جهانی گردشگری مقایسه آمار سازمان میراث فرهنگی
شمار گردشگران ایران در سال 2017 ۴ میلیون و ۸۶۷ هزار نفر رشد منفی 1.5 درصد
شمار گردشگران ایران در سال 2016 4 میلیون و 942 هزار نفر
شمار گردشگران ایران در سال 2010 2 میلیون و 938 هزار نفر
سهم ایران از بازار جهانی گردشگران بین المللی 1.5 درصد
درآمد ایران از گردشگری در سال 2010 2 میلیارد و 438 میلیون دلار
درآمد ایران از گردشگری در سال 2016 3 میلیارد و 713 میلیون دلار ۸ میلیارد دلار (46 درصد تفاوت آماری!!)





این در حالی است که تخمین مسئولان سازمان میراث فرنگی صنایع دستی و گردشگری ایران بر این بود که در همین سال درآمد گردشگری نزدیک به ۶ میلیارد دلار بوده است. ایسنا نوشته است پیش‌تر مسئولان سابق سازمان نیز در اعلام آمار درآمد گردشگری ایران برای سال ۹۵ مقارن با ۲۰۱۶ رقمی حدود ۸ میلیارد دلار را اعلام کرده بودند اما آمارهای اعلامی از سوی سازمان جهانی گردشگری برای سال ۲۰۱۶ (۳ میلیارد و ۷۱۳ میلیون دلار) حدود ۴۶ درصد کمتر است.

افت گردشگری ایران در سال ۲۰۱۷ در حالی اتفاق افتاده است که شورای جهانی سفر و گردشگری پیش بینی کرده بود در این سال شمار گردشگران ورودی به ایران با ۱۶ درصد رشد همراه خواهد بود و به ۵ میلیون و ۵۱۳ هزار نفر می‌رسد.

به گزارش چمدان، مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جدیدترین آمار خود اعلام کرده است: پارسال 5 میلیون و یکصد هزار گردشگر خارجی به ایران سفر کردند که بیشترین آنها از کشورهای آذربایجان، ترکیه، عراق و عربستان بودند. در چهار ماه اول امسال نیز رشد 38 درصدی گردشگران ورودی به کشور را داشتیم اما ترکیب گردشگران ورودی تغییر کرده و موضوعات اخیر منجر به کاهش ورود گردشگران اروپایی به کشور شده است. امیدواریم با گذشت زمان در این حوزه نیز به حالت تعادل دست پیدا کنیم.

کد خبر 180764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =