چمدان : این محوطه شامل هزارو350 غار و 40 معبد است که در آنها مجسمه‌هایی در اشکال و ابعاد مختلف از 2.5 سانتیمتر تا 17 متر نگهداری می‌شوند.

در محوطه غارهای لانگمن، حدود 100هزار مجسمه حکاکی‌شده روی دیواره‌ها کوه‌های ماسه‌سنگی سخت خودنمایی می‌کنند که تا فاصله 1 کیلومتری در طول هر دو ساحل رودخانه امتداد دارند. این غارها یکی از زیباترین نمونه‌های هنر بودایی چین به‌شمار می‌رود.

غارهای لانگمن در فاصله 12 کیلومتری شهر تاریخی لوئویانگ قرار دارد. در این منطقه دو تپه در پهنه رودخانه یی دامنه‌هایی دارند که دیواره‌هایی بلند دارند.

ساخت غارهای لانگمن در سال 493 در دوره سلطنت امپراتور شیائوون آغاز شد و تا 6 سلسله سلطنتی بعد به‌مدت 400 سال ادامه یافت.

بیشترین دوره سنگ‌تراشی از پایان قرن پنجم تا اواسط قرن هشتم میلادی بود. حدود یک‌سوم این مجسمه‌های غاری درمدت سلطنت وی شمالی و دو سوم بقیه درطول سلطنت تانگ تراشیده شده‌اند. سبک مجسمه‌ها، طراحی لباس‌ها و حالات چهره آنها به وضوح تغییر و توسعه سبک‌های مختلف درمدت نیم‌هزاره را نشان می‌دهند.

به‌طوری‌که غارهای اولیه ساده و بی‌آلایش هستند و اساسا با مجسمه‌های مردان مقدس بودایی طراحی شده‌اند درحالی‌که مجسمه‌هایی که در دوره سلطنت تانگ حک شده‌اند پیچیده‌تر هستند و نگاره‌هایی از زن‌ها و بارگاه‌های حکومتی را هم شامل می‌شوند.

قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین از غارهای لانگمن وسط طبقه جنوبی تپه غربی قرار دارد که در دوره امپراتور شیائوون ساخته شده است.

طی قرن‌های 19 و 20 میلادی شکارچیان غربی آثار تاریخی، بسیاری از این مجسمه‌ها را با خود بردند و امروزه می‌توان این مجسمه‌ها را در موزه هنرهای متروپولیتن نیویورک و موزه آتکینسون کانزاس‌سیتی مشاهده کرد.

درطول انقلاب فرهنگی، این محوطه به دست نیروهای ارتش سرخ درآمد و بسیاری از مجسمه‌های آن نابود شد.

در سال 2000 محوطه تاریخی غارهای لانگمن در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد و امروزه یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری استان هِنان شناخته می‌شود.

[related-post id="2636"]

[related-post id="34389"]



















کد خبر 180663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =