چمدان : پژوهشی باعنوان «ته‌نشینی ویروس‌های بیماریزای تنفسی» سطوحی را که در فرودگاه‌ها بیشترین تماس را با انسان دارند بررسی کرد.

در این مطالعه، 90 نمونه سطحی و 4 نمونه هوا در فرودگاه هلسینکی-ونتا به‌مدت سه هفته در سال 2016 جمع‌آوری شد که جمع‌آوری این نمونه‌ها در سه دوره زمانی مختلف به‌صورت هفته‌ای بود.

حفاظ‌های پله‌برقی، دکمه‌های آسانسور، چرخ‌دستی و اسباب‌بازی‌های سالن بازی کودکان از جمله سطوح تماسی بودند که نمونه‌برداری شدند.



نتایج این پژوهش که به تازگی منتشر شده است نشان می‌دهد که از نمونه‌های آزمایش‌شده، سبدهایی که در بخش امنیت برای گذاشتن لوازم شخصی مسافران به‌منظور عبوردادن آنها از اسکنرهای امنیتی استفاده می‌شود بیشترین خطر را برای آلودگی‌های ویروسی بیماریزا دارند. به‌طوری‌که از 8 نمونه جمع‌آوری‌شده از این سبدها 4 نمونه آلوده به ویروس‌های تنفسی بودند و ویروس‌هایی که روی این سبدها کشف شد نوع آدنوویروس بیماری‌های تنفسی مزمن، ویروس آنفلوآنزای نوع آ و کروناویروس انسانی OC43 عامل بیماری سرماخوردگی ویروسی را شامل می‌شدند.

در مقایسه، این دانشمندان از سه محوطه سرویس بهداشتی عمومی در فرودگاه شامل کاسه توالت، سیفون و قفل در دستشویی 42 نمونه‌ جمع‌آوری شد که هیچ‌یک از آنها محتوی ویروس‌های تنفسی نبود.
کد خبر 180616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =