کرجی‌ها هم صاحب فرودگاه مسافرتی شدند | برنامه‌های پرواز فرودگاه کرج | فروش اینترنتی بلیت هواپیمای مسافری پیام البرز آغاز شد

چمدان : علی کاملی گفت: ساعت 14 روز جمعه 23 شهریور جاری نخستین هواپیمای مسافری با مبدا مشهد مقدس در فرودگاه بین المللی پیام به زمین خواهد نشست. همچنین ساعت 16:15 همان روز پرواز از مبدا کرج به سمت مشهد انجام می‌شود.

مدیرکل عملیات فرودگاهی پیام استان البرز اضافه کرد: با راه اندازی بخش مسافربری فرودگاه پیام در مرحله نخست روزهای چهارشنبه و جمعه هر هفته، پرواز از این فرودگاه به سمت مشهد و برگشت انجام خواهد شد.

کاملی گفت: همچنین مسیرهای جدیدی در حال برنامه ریزی است که با تکمیل شدن روند آنها در آینده اطلاع رسانی می‌شود.

[related-post id="38457"]

بر اساس گزارش ایرنا، شرکت خدمات هوایی پیام در سال 1369 با عنوان مرکز خدمات هوایی برای ارایه خدمات هوایی و حمل ونقل و توزیع بار کالاهای پستی و ارائه خدمات بالگردی به نقاط سخت گذر در شرایط جوی متفاوت و پشتیبانی از عملیات توسعه و تایید و تجهیز و نگهداری مراکز، دستگاه ها و امکانات مخابراتی و پستی کشور فعالیت خود را آغاز کرد.

با توجه به موقعیت و جایگاه این شرکت و همجواری آن با استان تهران طبق مصوبه تیرماه 1382 هیات دولت، 3 هزار و 600 هکتار از اراضی فرودگاه پیام به عنوان منطقه ویژه اقتصادی تعیین شد.
نزدیک ترین منطقه ویژه اقتصادی کشور به تهران، قرار داشتن فرودگاه در داخل اراضی منطقه ویژه و امکان بهره گیری از کلیه تاسیسات، تجهیزات و تسهیلات آن، قرار گرفتن در مجاورت مرکز اقتصادی، صنعتی و کشاورزی کشور، نزدیکی به راه آهن سراسری، متروی تهران - کرج و شاهراه های ارتباطی کشور و دارا بودن شرایط اقلیمی مناسب از جمله مزیت های این منطقه است.

همچنین برخورداری از امکانات زیربنایی و اداری مانند گمرک، صدورگذرنامه اختصاصی و بانک، وجود نیروی کار ارزان در منطقه، قرار گرفتن در مسیر تلاقی 5 استان اقتصادی کشور، نزدیکی به مراکز تحقیقاتی و نیروهای تحصیل کرده و متخصص منطقه، نزدیکی به مراکز تولید میوه، سبزی و گل و گیاه بدون محدودیت و مراکز عمده تولید و مصرف کالاها و خدمات، وجود هاب پستی از دیگر مزیت های فرودگاه پیام و منطقه ویژه اقتصادی آن است .

[related-post id="42220"]

اکنون خدمات هوایی حمل بار و کالا در فرودگاه پیام به مناطق مختلف جهان در حال انجام است.

مسافربری شدن فرودگاه بین المللی پیام، آرزوی دیرینه مردم استان البرز است.
کد خبر 175906

برچسب‌ها