چمدان : به‌سختی بتوان در برابر وسوسه یک شب اقامت در فانوس‌دریایی و چشم‌انداز دلفریبی که رو به دریا دارد مقاومت کرد. امروزه بیشتر فانوس‌های دریایی خودکار شده‌اند و بنابراین، مثل گذشته به مسئول رسیدگی و نگهبانی برای کنترل روشنایی نیاز نیست. به‌همین‌دلیل، ایرلند اتاق‌های نگهبانی این فانوس‌های‌دریایی را بازسازی کرده و آن‌ها را به گردشگرانی که در جست‌وجوی تجربه‌ای منحصربه‌فرد و فراموش‌نشدنی در مکانی واقعا خاص هستند اجاره می‌دهد. به‌ویژه که تقریبا تمام این فانوس‌های دریایی دست‌کم 300 سال قدمت دارند و به‌عنوان بنای تاریخی شناخته می‌شوند.

در بسیاری از موارد، برای رسیدن به این فانوس‌های دریایی گردشگران باید از مدت‌ها قبل اقامتگاه را رزرو کنند. همچنین ازآنجاکه این فانوس‌های دریایی در سواحل دورافتاده و جزایر کوچک قرار دارند این افراد نیاز دارند مواد غذایی لازم برای یک‌شب اقامت را تهیه کنند. هزینه این اقامتگاه‌ها براساس نوع مبلمان اتاق، محل فانوس‌دریایی و فصل بین 150 تا 300 یورو است.

[related-post id="6683"]

فانوس‌دریایی دماغه میکلاو

یکی از این اقامتگاه‌های ساحلی، فانوس‌دریایی دماغه میکلاو است که با چشم‌اندازی تماشایی از خط ساحلی میکلاو و دریای ایرلند از سال 1781 فعالیت می‌کند. این فانوس‌دریایی دارای 6 اتاق هشت‌ضلعی است. از امکاناتی که این فانوس‌دریایی برای اقامت در اختیار گردشگران می‌گذارد می‌توان به دو تختخواب دونفره، سیستم گرمایشی الکتریکی، فر برقی، فر مایکروویو، یخچال/ فریزر، تختخواب مسافرتی و گهواره کودکان زیر 2 سال، حمام با دوش، سرویس‌های بهداشتی مجهزا که در طبقه همکف قرار دارند، اتاق نشیمن، چشم‌انداز رو به دریا و رو به روستاکنار، رادیو و پارکینگ خودرو اشاره کرد.









 

فانوس‌دریایی دماغه گالی

خانه‌های نگهبان‌های فانوس‌دریایی دماغه گالی، اقامتگاهی در فاصله حدود 40 متری از سطح دریا مشرف بر آبراهه سنت‌جرج است. این خانه‌ها از تمام جهات چشم‌اندازی بسیار مهیج دارند. این فانوس دریایی نزدیک روستای دیدنی کلاناکیلتی و در فاصله حدود 40 کیلومتری از فرودگاه شهر کورک ایرلند قرار دارد. هرچند فرآیند ساخت ساختمان‌های اصلی خانه‌های فانوس‌دریایی دماغه گالی در سال 1875 به اتمام رسید اما تا سال 1878 از آن‌ها استفاده نشد. فانوس اصلی از 7 لامپ نور سفید تشکیل شده که در دقیقه 16 ثانیه فلاش می‌زنند. از امکاناتی که این اقامتگاه در اختیار گردشگران می‌گذارد می‌توان به یک تختخواب دونفره، یک تختخواب یک‌نفره، سیستم‌ گرمایشی مرکزی نفتی، اتاق نشیمن و شومینه، فر برقی، فر مایکروویو، ماشین‌ رختشویی و خشک‌کن لباس، یخچال/ فریزر، حمام با وان و حوله، تختخواب مسافرتی و گهواره برای کودکان زیر 2 سال، سشوار، اتو، لوازم آشپزخانه برای آشپزی، باغ مبلمان‌شده، چشم‌انداز دریا، رادیو و پارکینگ خودرو اشاره کرد.







کد خبر 17451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =