کوهستان باستانی نمرود در ترکیه و نحوه سفر به آن│ تصاویر مجسمه‌های غول پیکر تاریخی

کوهستان نمرود کوهی به ارتفاع ۲ هزار و ۱۳۴ متر در جنوب‌شرقی ترکیه است. این کوه به‌دلیل داشتن قله‌ای غنی از مجسمه‌های بزرگ شهرت جهانی دارد.

چمدان : کوهستان باستانی نمرود در کشور ترکیه یکی از کوه‌های باستانی است که آثار تاریخی آن به سال‌های ۶۲ تا اول پیش‌ازمیلاد بازمی‌گردد.

کوهستان نمرود کوهی به ارتفاع ۲ هزار و ۱۳۴ متر در جنوب‌شرقی ترکیه است. این کوه به‌دلیل داشتن قله‌ای غنی از مجسمه‌های بزرگی که اطراف قبری شاهی را گرفته‌اند شهرت جهانی دارد.

نام این کوه از نام نمرود، پادشاه بابل گرفته می‌شود. براساس اسطوره‌های ارمنی، هایک که به‌عنوان بنیانگذار ارمنستان شناخته می‌شود نمرود پسر کوش پسر حام پسر نوح را شکست داد و آن را در این کوهستان دفن کرد. براساس روایات اسلامی، نمرود همان پادشاهی است که ابراهیم را در آتش انداخت اما آتش به اذن خداوند گلستان شد.

کوه نمرود در ۴۰ کیلومتری شمال کاختا یا کاهتا نزدیک شهر آدیامان در ترکیه قرار دارد. سال ۶۲ پیش‌ازمیلاد شاه آنتیوخوس اول، پادشاه سلسله ایرانی‌یونانی کوماژن، بر قله این کوه مقبره‌ای ساخت که با مجسمه‌های عظیمی در شمایل خودش به ارتفاع ۸ تا ۹ متر، دو شیر، دو عقاب و مجسمه‌هایی از خدایان یونانی، ارمنی، مادی و اهورامزدا، هرکول و آپولو-مهر-میترا احاطه شده است.

اولین حفاری‌های این سایت را کارل سستر، مهندس مدیر پروژه راهسازی برای عثمانی‌ها، در سال ۱۸۸۱ انجام داد. کوه نمرود در ۱۹۸۷ وارد فهرست جهانی یونسکو شد. گردشگران بین ماه‌های آوریل تا اکتبر از این سایت بازدید می‌کنند.

سفر به این کوه ازطریق شهر آدیامان با خودرو، اتوبوس و بالگرد امکان‌پذیر است.
 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

کد خبر 16039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =