ماجرای سفر به اروپا بدون ویزا چیست؟ | سفر به یونان بدون شینگن

این روزها با نزدیک شدن به ایام نوروز بازار تبلیغات تورهای مسافرتی نیز داغ است. در این میان یکی از تبلیغ‌هایی که بسیار دیده می‌شود سفر به یونان است. تا اینجا این تورها ویژگی خاصی ندارد اما توجه به آنها زمانی جلب می‌شود که برخی آژانس‌ها ادعا می‌کنند که بدون ویزا گردشگران ایرانی را به یونان می‌برند.

این ادعا از آنجایی عجیب است که ورود به یونان مانند بسیاری از کشورهای اروپایی به ویزای شینگن نیاز دارد و شرایط دشوار  شینگن، همواره یکی از چالش‌های اساسی ایرانیان برای سفر به کشورهای عضو توافقنامه شینگن بوده‌ است.

ماجرا چیست؟

در چند سال اخیر یک شرکت دارای کشتی‌های تفریحی یونانی به نام Celestyal Cruise توانسته مجوزهایی را بگیرد که بر اساس آنها گردشگران یونانی و ترکیه‌ای با این کشتی وارد آب‌های یونان شوند و شب‌ها نیز در کشتی اقامت کنند و روزها تحت عنوان گشت‌های چند ساعته روزانه پا به خشکی‌های یونان یعنی جزایر  یونان و آتن بگذارند.

Celestyal Cruise

چگونگی انجام این سفر

گردشگران معمولا از کشور ترکیه سوار کشتی می‌شوند  و آژانس‌های ایرانی به دلیل تعهد سنگینی که به شرکت یونانی می‌دهند چک تضمینی ۱۰ میلیون تومانی از هر گردشگر می‌گیرند، در این سفر در پاسپورت گردشگران نیز مهر ویزای شینگین نمی‌خورد.

کد خبر 15868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =