چمدان :  نمایشگاه گردشگری که هفته گذشته در یک مجتمع تجاری عظیم اما نیمه‌ساز در حاشیه تهران برگزار شده بود، علاوه بر نکات مثبت و معرفی بخشی از حوزه گردشگری، حواشی متعددی هم به همراه داشت. این نمایشگاه حوالی دریاچه چیتگر با حداقل امکانات دسترسی همزمان با نمایشگاه ملی صنایع دستی، مجموع برنامه‌های برج میلاد و رویداد جهانی همدان 2018 برگزار شد.

هر چند عنوان این نمایشگاه پس از تغییر چندگانه به ایده انتزاعی معاون گردشگری کشور برای ایجاد شهر گردشگر تغییر کرد اما بسیاری این نمایشگاه را در واقع رونمایی و معرفی مجتمع تجاری در حال ساخت می‌دانند.

در کنار حواشی مختلف این نمایشگاه، حضور شرکـت‌ مهاجرتی در میان شرکت‌های گردشگری سوال برانگیز بود. شرکت‌های مهاجرتی که شرایط را برای مهاجرت به خارج از کشور و خروج سرمایه‌های انسانی و مالی فراهم می‌کنند.

در نمایشگاهی که تبلیغات تلویزیونی آن مدام از رسانه ملی پخش می‌شد و مردم را به حضور در آن تشویق می‌کرد، مراجعه به شرکت‌‌های مهاجرتی در نمایشگاه قابل توجه بوده است. حضور شرکت‌های مهاجرتی که منابع مالی و انسانی کشور را با وعده‌های مختلف و دریافت هزینه‌های هنگفت از کشور خارج می‌کنند نه تنها به حوزه گردشگری بی ربط است که مخالف تمام شعار‌های علی اصفر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی کشور برای رونق گردشگری داخلی نیز است.



در بررسی یکی شرکت مهاجرتی حاضر در نمایشگاه شهر گردشگر مشخص می‌شود که این شرکت تنها در زمینه دریافت ویزا و فراهم ساختن زمینه مهاجرت به کانادا فعال است و هیچ فعالیت گردشگری در کشور ندارد.



به نظر می‌رسد آنچه بیش از هر چیزی برای برگزارکنندگان این نمایشگاه به نام گردشگری اهمیت داشته است برپایی این نمایشگاه به هر قیمتی بوده است. ضمن اینکه بحث درآمدزایی حتما مورد توجه بوده است.

[caption id="attachment_168329" align="aligncenter" width="891"] تعرفه غرفه در نمایشگاه شهر گردشگر[/caption]
کد خبر 151097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =