چمدان :  درگز و باجگیران دو شهر شمالی استان خراسان تقریبا در 255 کیلومتری شمال مشهد واقع شده‌اند و مسیر دسترسی به این شهرها از دیدنی‌های طبیعی و تاریخی بسیاری برخوردار است.

درگز یا دره گز یکی از شهرهای استان خراسان رضوی در شمال شرقی ایران است. درگز تا تهران ۱۱۵۰ و تا مشهد ۲۵۵ کیلومتر فاصله دارد. از شمال به مرز ایران و ترکمنستان، از مشرق و جنوب شرقی به مشهد، از جنوب به چناران و از مغرب به قوچان محدود است.

گردنه و چشمه آب معدنی الله اکبر، پارک ملی تندوره، دره شگفت انگیز شمخال، آتشکده های متعدد، غارهای قزلق و شادمینه، پلکان نادری، بازارچه مرزی گمرک و ده‌ها اثر تاریخی و طبیعی دیگر از دیدنی‌های این منطقه بکر و زیبا محسوب می‌شوند.

در حدود 40 کیلومتری درگز  بخشی به نام لطف آباد وجود دارد. این منطقه دارای گمرک مرزی و محل ترانزیت کالا از ایران به ترکمنستان است. در حوالی این بخش منطقه‌‌ای وجود دارد به نام شیلگان دره که اگر در اواسط فصل بهار به این منطقه سفر کنید از سرسبزی بی‌نظیر آن مست خواهید شد.

 

[caption id="attachment_149421" align="aligncenter" width="719"] تصویر دیدنی شیلگان دره | این تصویر از اینستاگرامی با عنوان دهکده انتخاب و منتشر شده است[/caption]

 

یکی از مکان‌های تفریحی و فصلی درگزی‌ها دره شیلگان است که با شروع بهار تا اواخر اردیبهشت این منطقه قبایی از چمن سبز بر تن کرده و گل‌های شقایق آن را رنگین می‌کند.

اگر با ماشین در جاده‌های اطراف لطف‌آباد سفر کنید، حریم مرزی ایران و ترکمنستان به چشم می‌خورد. تپه‌های خاکی و سرسبز این منطقه در فصل بهار دیدنی است.

هر ساله خانواده‌های بسیاری مراسم سیزده بدر و کشتی باچوخه را در این دره برگزار می‌کنند.

تصاویر دیگری از شیلگان دره را در زیر ببینید:

 







قزقان دره 

قزقان دره نیز روستایی است از توابع بخش لطف‌آباد و در شهرستان درگز استان خراسان رضوی ایران است. این روستا در دهستان دیباج قرار داشته و بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵ جمعیت آن ۳۴۳نفر است.

[caption id="attachment_149519" align="aligncenter" width="719"] تصویر دیدنی قزقان دره | این تصویر از اینستاگرامی با عنوان دهکده انتخاب و منتشر شده است[/caption]



 

مسیر دسترسی به قزقان دره را در نقشه زیر ببینید:



[related-post id="112419"]

[related-post id="120795"]

[related-post id="112419"]
کد خبر 149252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =