چمدان : این پرفورمنس ارت که توسط گروه سه گوش برگزار شد، مسایل و مشکلات اجتماعی امروز ایران را به تصویر می‌کشید.

تارا نظم علیزاده، مدیر گروه سه گوش در این باره گفت: نام اجرای امسال را «روی خط» گذاشتیم و هدفمان این بود که مسایل و دغدغه‌های نویسندگان و روشنفکران ایرانی را به تصویر بکشیم. او، بی‌اعتنایی بخش بزرگی از جامعه به کتاب و عدم حمایت از نویسندگان را از جمله این دغدغه‌ها برشمرد و افزود: ما در اجرای خود، کل فضای گالری شماره سه را با صفحاتی از کتابهای نویسندگانی مانند صادق هدایت، انوره دو بالزاک، ژان پل سارتر و پائولو کوئیلو مفروش کردیم و روی آنها را با چسب دو طرفه پوشش دادیم، به گونه‌ای که وقتی مخاطب وارد گالری می‌شد، این صفحات به کف کفش او می‌چسبید. در جلوی این فضا نیز خط قرمزی به دور پرفورمر کشیده شده بود. او در آنجا، پاراگرافی از کتاب «جزء از کل»، را به صورت تکرار می‌خواند و همزمان با خواندن او، مخاطبان نیز برگه‌ها را از کف کفش خود جدا کرده و شروع به خواندن آنها می‌کردند.

نظم علیزاده اظهار داشت: استقبال زیاد مخاطبان از این اجرا، نشان داد که پرفورمنس ارت روی خط با آنها ارتباط لازم برقرار کرده و تأثیرگذار بوده است.

این هفتمین اجرای پرفورمنس ارت گروه سه گوش بود که برای سومین سال متوالی در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد. تارا نظم علیزاده، زویا قلی‌زاده و میلاد نظم علیزاده اعضای این گروه را تشکیل می دهند
کد خبر 14884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =