چمدان :  در اولین قسمت از راهنمای سفر به صربستان به چرایی اهمیت سفر به صربستان نوشتیم. سفر به صربستان سفری است که برای همه سلیقه‌ها مناسب است، از میراث تاریخی تا طبیعی بکر و غذاهای رنگارنگ را می‌توانید در صربستان تجربه کنید. در شماره دوم جاذبه‌های طبیعی صربستان را معرفی کردیم. اکنون در سومین قسمت راهنمای سفر به صربستان به جاذبه‌های گردشگری این کشور دیدنی می‌پردازیم.

[related-post id="115496"]

[related-post id="121091"]

کلیسای St. Sava

یکی از تجربیات مهم در سفر به گرجستان دیدن کلیسای«St. Sava» است. این کلیسای منحصربه‌فرد که تصویری عظیم و باشکوه از قلمرو حکم‌رانان گذشته در بلگراد را نشان می‌دهد، در زمان تصرف عثمانی‌ها آتش گرفت و پس از کش‌وقوس‌های فراوان در سال 1919 بازسازی شد.

[caption id="attachment_145826" align="aligncenter" width="768"] یکی از تجربیات مهم در سفر به گرجستان دیدن کلیسای«St. Sava» است[/caption]

 

خانه‌ای رویایی | House on the Drina

این خانه‌ کوچک و زیبا در سال 1969 توسط گروهی شناگر روی تخته‌سنگی بر رود «دانوب» و در نزدیکی شهر«BajinaBašta» جهت فراهم‌ آوردن پناهگاهی برای استراحت ساخته شده است.

 

[caption id="attachment_145812" align="aligncenter" width="768"] این خانه رویایی را در سفر به صربستان تجربه کنید[/caption]

صومعه‌ Studenica

صربستان کشوری است با صومعه‌سراهای بسیار زیاد که معروف‌ترین آن «Studenica» است که از لحاظ معماری و پشتوانه‌ مالی زبانزد است. این صومعه بین دو شهر «Kraljevo»و «Ivanjica» واقع شده و از مقبولیت زیادی در میان پیروان ارتدوکس برخوردار است.

[caption id="attachment_145822" align="aligncenter" width="768"] صومعه پربازدید صربستان که میان گردشگران طرفداران زیادی دارد[/caption]

 

تالار شهری Subotica

این تالار اوایل قرن بیستم در شهر «Subotica» بنا شده است و نمونه‌ بارزی از سبک «Art Nouveau» یا همان «هنر نوین» در اروپا است.

[caption id="attachment_145824" align="aligncenter" width="768"] تالاری که با سبک معماری هنر نوین در اروپا گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می‌کند[/caption]

 

کلیسای Oplenac

کلیسای «Oplenac» بالای تپه‌ای با همین نام و در شهر «Topola» واقع است و اسم رسمی آن «Church of St. George» است.

[caption id="attachment_145821" align="aligncenter" width="768"] گردشگران زیادی به کلیسای «Oplenac» در بالای تپه‌ای به همین نام در صربستان می‌روند[/caption]

 

مکان تاریخی Gamzigrad

این مکان تاریخی با معماری شگفت‌انگیز قرن سوم، یادگار رومیان باستان است. این بنا در نزدیکی شهر زایچار «Zaječar» و در جنوب رود «دانوب» قرار دارد.

[caption id="attachment_145813" align="aligncenter" width="768"] Gamzigrad ؛ با معماری شگفت‌انگیز قرن سوم یادگار رومیان باستان است[/caption]

قلعه‌ اسکلت

قلعه‌ اسکلت؛ قلعه‌ای استثنایی در شهر «نیش» که در آن آثار بی‌رحمی و خشونت عثمانیان، کاملا ملموس و قابل درک است. این بنا با 952 اسکلت سر ساخته شده که امروزه تنها 60 اسکلت آن باقیمانده است.

[caption id="attachment_145819" align="aligncenter" width="768"] قلعه‌ اسکلت؛ قلعه‌ای استثنایی در شهر «نیش» در صربستان[/caption]

بنای تاريخی کنستانتین کبير

مسافرانی که به شهر نیش در صربستان سفر می‌کنند اگر به کرانه غربی رود نیشاوا (Nisava) سفر کنند دو بنای یادبود آن‌ها را به خود جلب خواهد کرد. این دو بنا به مناسبت سالگرد صدور فرمان میلان ساخته شده‌ است. به‌ موجب فرمان‌ میلان که در سال ۳۱۳ پس از میلاد صادر شد، دين مسیحیت در امپراتوری روم آزاد اعلام شد. بیش از هزار و هفت‌ صد سال از صدور فرمان‌ کنستانتین کبیر فرماندار غرب امپراتوری روم و ۱۶۰۰ سال از فرمان لیسینیوس فرماندار شرق امپراتوری روم می‌گذرد.



 

 

Žiča ؛ از اولین صومعه‌های ارتدوکس 

این ساختمان از اولین صومعه‌های ارتدوکس است که در اوایل قرن 13 میلادی توسط «Stefan» اولین پادشاه صربستان ساخته شد. این بنای قرمزرنگ در روستای کوچکی به‌نام «Krusevica» و دربین شهرهای«Kraljevo» و «Mataruska Banja» قرار دارد.

[caption id="attachment_145818" align="aligncenter" width="1024"] بنای قرمزرنگ ؛ از اولین صومعه‌های ارتدوکس[/caption]

 

بنای حیرت انگیز Kosmaj ؛ یادگار جنگ جهانی دوم

این بنای زیبا و حیرت‌انگیز که در جنوب «بلگراد» واقع است، یادگاری از جنگ جهانی دوم و مبارزه‌ زنان و مردان یوگسلاوی با آلمان‌ها است و در سال 1970 توسط هنرمندی ناشناس ساخته شد.

[caption id="attachment_145815" align="aligncenter" width="768"] یادگاری از جنگ جهانی دوم و مبارزه‌ زنان و مردان یوگسلاوی با آلمان‌ها[/caption]

 

مجسمه‌ آزادی | Kalemegdan Fortress

به‌نظر می‌رسد همه‌ راه‌ها در «بلگراد» به مجسمه‌ آزادی ختم می‌شود. این مجسمه‌‌ زیبا با طول 14 متر، نمادی از پیروزی صربستان بر عثمانی‌ها و مجارها در جنگ‌های بالکان است.

[caption id="attachment_145814" align="aligncenter" width="768"] همه‌ راه‌ها در «بلگراد» به مجسمه‌ آزادی ختم می‌شود[/caption]

 

 Viminacijum ؛  شهر محبوب پادشاهان روم

ویمناتسیوم یکی از بزرگ‌ترین و سالم‌ترین شهرهای باقی‌مانده از عصر امپراتوری روم است که در قلب صربستان جای گرفته است. این شهر تاریخی حالا تبدیل به پارک باستان‌شناسی  Viminacijum شده است. این شهر از عوامل اصلی جذب توریست در صربستان است.

[caption id="attachment_145955" align="aligncenter" width="750"] شهر تاریخی در صربستان که تبدیل به پارک باستان‌شناسی شده است[/caption]

 

خيابان کنز ميخايلوا | Knez Mihailova

ویلاهایی که در خیابان کنز میخایلوا کنار هم قرار گرفته‌اند، محل زندگی قشر ثروتمند و با نفوذ صربستان در قرن 19 بوده است. این خیابان اولین خیابان بلگراد بوده که به‌طور رسمی نامگذاری و ساماندهی شده است. این خیابان در حال حاضر مرکز خريد شهر بلگراد و پیاده‌رویی جذاب برای گردشگران است که میدان جمهوری را به بوستان Kalemegdan مرتبط می‌کند. بناهای تاریخی و فرهنگی ارزشمندی در این خیابان قرار دارند.



 

کوهستان Kopaonik | محلی دیدنی و مناسبت برای ورزش‌های زمستانی

«کوپائونیک» ؛ رشته کوهی دیدنی در صربستان است که به دلیل زیبایی و طبیعی بی‌نظیر شهرت جهانی دارد. با توجه به اینکه این کوهستان تقریبا 200 روز از سال هوای آفتابی دارد به «کوهستان آفتاب» معروف است و گردشگران را هم در فصل سرد و هم در فصل گرم جذب می‌کند.

The Kopaonik National Park منطقه‌ حفاظت‌شده با چمن‌زارها و جنگل‌های وسیع، به‌دلیل وجود منابع معدنی فراوان، درمیان رومی‌ها و ترک‌ها به «کوه‌های نقره‌ای» مشهور است. بزرگ‌ترین رشته‌کوه صربستان با طول ۸۰ کیلومتر و پهنای۴۰ کیلومتر در این منطقه قرار دارد. این کوه به‌ دلیل بودن در ناحیه‌ای با بیش از ۲۰۰ روزِ آفتابی در سال به «کوه آفتابی یا کوهستان آفتاب» معروف است.



 

 
کد خبر 145476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =