اینترنت به روستای جهانی سفال می‌رسد | شاهکار زنان کلپورگانی از بن بست خارج می‌شود

چمدان :  یک سال از ثبت روستای کلپورگان استان سیستان و بلوچستان به عنوان روستای جهانی سفال می‌گذرد اما هنوز محصولات خاص این روستا نتوانسته جای خود در بازارهای داخلی و خارجی باز کند.

حدود دو هفته پیش شورای این روستا با انتشار نامه‌ای خطاب به وزارتخانه ارتباطات از نبود آنتن دهی تلفن همراه در این منطقه و نبود اینترنت پر سرعت گلایه داشتند. در این نامه از وزارت ارتباطات درخواست شده بود به وضعیت ارتباطی این روستا رسیدگی شود زیرا وجود زیرساخت‌های ارتباطاتی برای فروش و معرفی سفال کلپورگان در کشور الزامی است.

[related-post id="88751"]

پس از این عمومی شدن این درخواست در شبکه‌های اجتماعی، وزیر ارتباطات نسبت به آن واکنش نشان داد. وزیر ارتباطات در پاسخ به درخواست خبرنگار چمدان برای رسیدگی به وضعیت اینترنت و پوشش تلفن همراه در کلپورگان گفت: «متاسفانه سیستان و بلوچستان به لحاظ شاخص‌های دسترسی به ارتباطات از محرومترین استان‌های کشور است. این هفته سفری به این استان خواهم داشت و همزمان اقدامات اجرایی قابل توجهی برای توسعه ارتباطات در سیستان و بلوچستان، آغاز خواهد شد. این روستا را در اولویت قرار خواهیم داد.»

پس از این وعده تصاویری منتشر شده است که نشان می‌دهد آنتن‌های ارتباطی برای پوشش تلفن همراه و اینترنت روستای کلپورگان در حال راه اندازی شدن هستند.

[caption id="attachment_144796" align="aligncenter" width="711"] ایجاد آنتن‌های مخابراتی در روستای کلپورگان[/caption]

برقراری زیر ساخت‌های ارتباطی می‌تواند به هنرمندان این روستا برای معرفی و فروش مجازی محصولاتشان کمک کند.

به گزارش چمدان، سفال کلپورگان نوعی از سفال است که توسط زنان روستای کلپورگان بدون چرخ سفال ساخته می‌شود و نقوش روی آن قدمت باستانی دارد. این هنر طی هزاران سالی سینه به سینه در این منطقه حفظ شده است.
کد خبر 144398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =