چمدان : هنگام مسافرت با هواپیما، مسافران عموما قادر به استفاده از لپ‌تاپ و تلفن‌همراه بدون فعالیت رادیویی هستند و برای اغلب صندلی‌های هواپیما پریز برای شارژ این دستگاه‌ها وجود دارد.

با وجود این، چندی پیش در پرواز مسکو به ولگوگراد یک فروند هواپیمای ایرباس A320 متعلق به شرکت هواپیمایی روسی ایروفلوت یکی از صندلی‌ها آتش گرفت. گفته می‌شود که گوشی تلفن‌همراه یکی از مسافران در حال شارژ شدن بود که ناگهان خروجی برق در صندلی دچار حریق شد و شعله‌های آتش زبانه گرفت و دود غلیظی کابین هواپیما را فرا گرفت.

مسافران تا رسیدن خدمه تلاش کردند تا با بطری‌های آب آتش را خاموش و از بروز سانحه‌ای جدی‌تر جلوگیری کنند. خدمه پرواز در مدت کوتاهی موفق شدند مشکل به‌وجود آمده را حل کنند و پرواز بدون مشکل فرود آمد.



یکی از خدمه هواپیمایی ایرفلوت در این مورد گفت: استفاده از وسایل الکترونیکی که با باتری‌های لیتیومی کار می‌کنند امری استاندارد و بدون مشکل در اکثر هواپیماهای جهان است. اما اگر وسیله‌ای مشکلی داخلی داشته و قابل تشخیص نباشد، اتفاقاتی از این قبیل ممکن است رخ دهد.

او افزود: مسافران باید به یاد داشته باشند که هنگام شارژ دستگاه‌های الکترونیکی‌شان در اماکن مختلف به‌خصوص هواپیما یا قطار که فضاهای حادثه‌خیزتری هستند دستگاه‌هایشان را بازبینی کنند. اگر مسافران احساس کردند که دستگاه به‌صورت غیر طبیعی داغ شد فورا آن را از برق بکشند تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری بشود.

خوشبختانه در این حادثه هیچ‌یک از مسافران صدمه ندید.
کد خبر 13954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =