چمدان : اظهارات رئیس اتحادیه هتلداران خراسان‌رضوی در چند روز گذشته درباره سفر مشکوک مردان مجرد عراقی به مشهد هر چند با تکذیب وی همراه شد بازتاب قابل توجهی در رسانه‌های داخلی و خارجی داشت.

سید موسی علیزاده طباطبایی معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در خصوص موج آفرینی‌های اخیر علیه زائران و مسافران عراقی که به ایران سفر می‌کنند گفت: پس از سقوط دیکتاتور عراق تا امروز روابط دو کشور ایران و عراق در کلیه زمینه ها از جمله صنعت گردشگری میان ایران و عراق رو به افزایش بوده و عراق از سال 2009 تا 2013 در صدر کشورهای گردشگر فرست به ایران قرار داشته است.

وی افزود: با ظهور داعش و گسترش ناامنی و وخامت اوضاع اقتصادی در عراق، سفر عراقی‌ها به خارج از کشور از جمله ایران کاهش یافت اما از سال گذشته و شکست داعش و بهبود وضعیت اقتصادی، دوباره این سفرها رو به فزونی گذاشت.

طباطبایی، سفر عراقی‌ها به ایران را در چهار محور زیارت، گردشگری سلامت، سیاحت و تجارت ذکر کرد و گفت: همه اینها باعث شده ارتباط خوبی میان دو کشور بویژه درسطح مردمی شکل بگیرد.

وی افزود: رقبای ما برای جذب گردشگر عراقی تلاش می کنند و درهمین راستا می‌بینیم که هر بار به بهانه‌ای، بعضی شبکه‌های مجازی فارسی زبان علیه عراق و در عراق علیه ایران فعال می‌شوند تا ایجاد اختلاف، کینه و دشمنی کند.

این دیپلمات ایرانی افزود: میلیون ها نفر از ایران به عراق و از عراق به ایران سفر می‌کنند و در بین خیل عظیم زائران و گردشگر ممکن است عده معدودی نیز کار خلافی انجام دهند این را نباید عمومیت داد. در میان زائران ایرانی هم مواردی از تخلف در میان تعداد معدودی دیده می‌شود که نمی‌توان آن را به چند میلیون زائر تعمیم داد.

طباطبایی تاکید کرد: مردم و نخبگان باید هوشیار باشند و اهداف پشت پرده این جریان‌ها را دریابند و تحت تاثیر جوسازی‌ها و خبرسازی‌های مختلف که طی ماه‌های گذشته یک بار برای ایجاد کینه ایرانی‌ها در میان عراقی‌ها و یک بار برای ایجاد نفرت از عراقی‌ها در میان مردم ایران انجام می‌شود، قرار نگیرند.

[related-post id="120391"]

واکنش استاندار خراسان رضوی | اگر دنبال فساد بودند مشهد نمی‌آمدند

استاندار خراسان رضوی در واکنش به این اظهارات با بیان اینکه براساس آمار موجود از میان زائران خارجی تنها ۳ درصد مجرد بوده و این افراد نیز هدفی جز زیارت ندارند گفت: در کشور ما برخورد با مسائل غیر اخلاقی بسیار سختگیرانه صورت می‌گیرد و اگر عده‌ای به دنبال اهداف دیگری در سفر به مشهد بودند قطعا این شهر را انتخاب نمی‌کردند و به کشورهای دیگر می‌رفتند.

وی اضافه کرد: تخریب مشهد با سفارش سعودی‌ها و از روزنامه انگلیسی گاردین آغاز شد و این روزها دوباره به این موضوع پرداخته شده و عده‌ای نیز در داخل کشور بلندگوی دشمن در این زمینه شده‌اند.

[related-post id="122833"]

ویدئویی که در این زمینه در تلویزیون پخش شده است را در زیر ببینید:

واکنش علم‌الهدی | می‌خواهند قداست مشهد را از بین ببرند

علم‌الهدی نیز دو روز پیش در خطبه‌های نمازجمعه مشهد با بیان اینکه هدف عوامل استکباری از بین بردن قداست مشهد است گفته بود: مسئولان امنیتی با هر گونه فحشایی که صورت می‌گیرد، مقابله کنند.

وی افزوده بود: من که با انواع فسق و فجور و کنسرت‌ها مقابله می‌‌‌‌‌کنم، دشمن شادی جوانان نیستم بلکه این مسائل موجب عیاشی و از بین رفتن قداست شهر امام رضا (ع) می‌شود.
کد خبر 137312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =