برگزای چهارمین جشنواره ملی «کباب بناب» | فعالیت ۲۰۰ واحد کباب‌پزی در بناب

چمدان :  فرشاد رستمی، سرپرست معاونت گردشگری آذربایجان شرقی در این مراسم که شامگاه سه‌شنبه 6 شهریور برگزار شد، با تأکید بر اینکه شهر بناب یکی از مقاصد پرجاذبه گردشگری استان به حساب می‌آید و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ادامه داد: سابقه تاریخی و فرهنگ غنی شهرستان بناب، این شهر را به یکی از مهم ترین قطب های گردشگری استان تبدیل کرده‌است که همه ساله شاهد استقبال گردشگران برای بازدید از این شهر تاریخی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های گردشگری بخصوص غذای لذیذ آن هستیم.

[related-post id="42217"]

رستمی ادامه داد: در راستای رویداد سازی و معرفی پتانسیل های مختلف گردشگری شهرستان ها و به منظور ایجاد موج سفر به تمام نقاط استان، برگزاری رویدادها و تدوام و برندسازی آنها در کنار جاذبه های گردشگری رویکرد اصلی اداره کل در این حوزه را شامل می‌شود.

او با اشاره به اهداف جشنواره کباب بناب نیز گفت: هدف از برگزاری جشنواره کباب بناب علاوه بر تقویت این ظرفیت ویژه، معرفی فرهنگ غنی و صنایع دستی شهرستان نیز است.

سرپرست معاونت گردشگری استان، تاکید کرد: با توجه به اینکه کباب بناب در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، بنابراین باید بیش از پیش در حفظ شیوه‌های پخت سنتی و اصالت کباب بناب و نیز برندسازی و معرفی آن در سطح ملی و بین المللی تلاش کنیم.

رستمی در پایان با اشاره به افتتاح نمایشگاه بناب قدیم پیرامون چهارمین دوره جشنواره ملی کباب بناب، اظهار کرد: این نمایشگاه فرصتی مناسب را در راستای معرفی بناب قدیم و معرفی فرهنگ این منطقه فراهم می سازد تا گردشگران علاوه بر آشنایی با بناب امروز، سفری بر ایام گذشته این شهر تاریخی نیز داشته باشند.

فعالیت 200 واحد کباب پزی در بناب

امین رفیعی فرماندار شهرستان بناب نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از سیمای شهرستان بناب اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰۰ واحد کباب‌پزی در بناب مشغول فعالیت هستند که برای ۶۰۰ نفر به طور مستقیم و ۴ هزار نفر غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.

رفیعی ادامه داد: توسعه این شغل نه تنها در سطح شهرستان بلکه در سطح کشور در خصوص ایجاد اشتغال نقش بسزایی دارد و تلاشگران در این عرصه باید به عنوان سفیران گردشگری بناب در عرصه معرفی و شناخت این غذای سنتی گام بردارند.

او با اشاره به ثبت «کباب بناب» در فهرست آثار ملی کشور، آن را به عنوان هویت و شناسنامه این شهرستان دانست.

فرماندار شهرستان بناب با اشاره به اینکه کباب بناب در کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است، اظهارکرد: اتحادیه کباب پزان و مسئولان برگزاری جشنواره ملی کباب بناب باید بر بالا بردن کیفیت کباب عرضه شده اهتمام ورزند.

او با تأکید بر ضرورت توجه مسئولان به جایگاه بناب در برنامه های مربوط به تبریز 2018، اظهار کرد: از آنجایی که در تبریز 2018 حضور مسافران و مهمانان در محور جنوب استان برنامه ریزی شده است لذا بحث کباب بناب می تواند نقش عمده ای در جذب گردشگر و مسافران داشته باشد.

رفیعی در پایان، رویکرد شهرستان در برگزاری چهارمین جشنواره ملی کباب بناب را توجه به امکانات و ظرفیت بخش خصوصی دانست و گفت: «پخت و عرضه کباب بناب در جشنواره چهارم ۱۰۰ درصد با بخش خصوصی است و در کنار برگزاری این جشنواره فرصت مناسبی است تا سوغات و صنایع دستی تولیدی شهرستان نیز در قالب نمایشگاهی به هموطنان عرضه شود.»

ضیاالله اعزازی ملکی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم هدف اصلی از برگزاری جشنواره کباب را استفاده حداکثری از ظرفیت های بومی و محلی شهرستان بناب اعلام کرد و گفت: هدف از برگزاری این جشنواره و برنامه های ویژه پیرامون آن، نه تنها معرفی انحصاری کباب بناب، بلکه در کنار آن به معرفی صنایع دستی، آیین های بومی و فرهنگ غنی مردم این شهرستان است.

اعزازی در پایان از صنعتگران و هنرمندان شهرستان بناب در راستای حفظ و صیانت از فرهنگ و تقویت ظرفیت های گردشگری این شهرستان قدردانی کرد.

چهارمین جشنواره ملی کباب بناب، تا ۹ شهریور ماه سال جاری در پارک ملت شهرستان بناب میزبان گردشگران خواهد بود.

[related-post id="29368"]
کد خبر 127243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =