جزیره هرمز در آب‌های نیلگون خلیج فارس و استان هرمزگان واقع شده است. فاصله این جزیره شگفت انگیز تا بندرعباس با قایق تندرو حدود ۴۰ دقیقه در شرایط خوب هوایی و از جزیره قشم حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

رفتن به جزیره هرمز از چند جهت بسیار اهمیت دارد و منحصر به فرد است، اول اینکه این جزیره تا حد بسیار زیادی بکر مانده و مانند دو جزیره کیش و قشم آماج هتل سازی و مال‌سازی‌های فراوان نشده و حال هوای عجیب و بومی خود را حفظ کرده‌ است.

اما مساله مهمتر خاک عجیب جزیره هرمز است. قسمت اعظم این جزیره را گنبدهای نمکی تشکیل می‌دهد و در بخش‌های جنوبی سنگ نمک و سنگ‌های دیگر به شکل بلورهای عظیم وجود دارد. تنوع بالای سنگ‌ها و کانی‌های جزیره،  گردشگران را با رنگ‌های شگفت انگیز در هرمز روبرو می‌کند.  کوه‌های زرد و نارنجی و از همه جالب‌تر گِلَک که خاک سرخ خوراکی است و به عنوان ادویه استفاده می‌شود دلیل بسیاری از گردشگران برای سفر به جزیر هرمز است.

 

در هرمز چه چیزهایی را ببینیم؟

قلعه پرتغالی‌ها ، دره مجسمه‌ها، ساحل خون، دره رنگین کمان، جنگل‌های مانگرو با پوشش حرا، ساحل لاک‌پشت‌ها، موزه دکتر نادعلیان، خانه زعفرانی و فیتوپلانکتون‌های رنگی در ساحل که جلوه خاص و عجیبی در شب دارند از جمله جاذبه‌های گردشگری جزیره هرمز شمرده می‌شود.

 

در هرمز چه بخوریم؟

هرمزی‌ها نان محلی بسیار خوشمزه‌ای دارند که بر روی آن خاک سرخشان را می‌ریزند، علاوه بر آن انواع خوراک محلی با ماهی و میگو تازه و ادویجات محلی مانند سوراغ که با ماهی، خاک سرخ و پوست نارنج درست می‌شود میل کنید.

 

کجا اقامت کنیم؟

برخی از گردشگران تمایل دارند که در هرمز کمپ بزنند که در فصل مناسب بسیار دلنشین است، جزیره هرمز اقامتگاه بومگردی نیز دارد و برخی مردم محلی نیز اتاق‌هایی را برای اجاره در اختیار گردشگران قرار می‌دهند علاوه بر اینکه جزیه هرمز هتل ۳ ستاره هم دارد.
 

کلیسا قلعه پرتغالی‌ها

 

دره مجسمه‌ها

 
 

دره رنگین کمان

 

جنگل‌های مانگرو

 

ساحل لاک‌پشت‌ها
 

موزه دکتر نادعلیان

 

فیتوپلانکتون

 


 

ساحل خون

کد خبر 12420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =