فرودگاه مهرآباد ۲۴ ساعته شد | زمان بازگشت فرودگاه‌ها به شرایط عادی



چمدان : فرودگاه مهرآباد با صدور اطلاعیه‌ای در خصوص آمادگی این فرودگاه برای نشست و برخاست هواپیماها اعلام کرد: هموطنان گرامی همانطور که استحضار دارید امروز پس از ۴۰ ساعت تلاش مستمر نیروهای عملیات زمینی، امدادی و سایر نیروهای مستقر در فرودگاه بین المللی مهرآباد، این فرودگاه عملیاتی شده و خدمت رسانی به مسافران را از سر گرفت.

هم اکنون پروازها در فرودگاه بین المللی مهرآباد در حال انجام است و تا زمان پایداری جوی ادامه خواهد داشت و با توجه به لغو تعداد زیادی از پروازهای این فرودگاه و به منظور رفاه حال مسافران پروازهای فرودگاه مهرآباد امروز و فردا (۹ و ۱۰ بهمن) به صورت شبانه روزی انجام می شود.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: ضمن پوزش از شهروندان گرامی ساکن در جوار فرودگاه مهرآباد به دلیل ایجاد آلودگی صوتی شبانه، امیدوار است که با این تصمیم از شدت فشردگی عملیاتی شرکت های هواپیمایی  کاسته شده تا ضمن ایجاد ایمنی لازم برای تمامی پروازها، در کوتاه ترین زمان مسافران زیادی را از بلاتکلیفی خارج سازد.

همچنین عباس آخوندی در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به اینکه روزانه از فرودگاه مهرآباد ۴۳۰ پرواز و از فرودگاه امام خمینی ۲۲۰ پرواز صورت می گرفت افزود: پس از بارش برف و یخ زدگی این فرودگاه ها که منجر به بروز اختلالاتی در پروازهای آنها شد، نشست و برخاست هواپیماها در آنها از دوشنبه از سرگرفته شد.

وی افزود: از ظهر دوشنبه ۸۰ پرواز نشست وبرخاست در فرودگاه مهرآباد انجام شد و ۲۰ پرواز هم در فرودگاه امام صورت گرفت.

وزیر راه و شهر سازی گفت: پروازها در فرودگاه های مهرآباد و امام خمینی از سر گرفته شده است اما بازگشت این فرودگاه ها به شرایط عادی دو، سه روز زمان می برد.
وزیر راه وشهر سازی افزود: آنچه باعث بروز اختلال در پرواز هواپیماها در فرودگاه شد مشکل نبود دید مستقیم خلبان بود.

وی افزود: خلبان برای بلند شدن از باند هر فرودگاه نیاز به ۵۰۰ تا ۶۰۰ متر دید مستقیم دارد و برای نشستن هواپیما به ۸۰۰ متر دید مستقیم نیاز است در حالی که این دید در فرودگاه مهرآباد به ۳۰۰ متر رسیده و در فرودگاه امام وضعیت بدتر بود.

آخوندی گفت: برف اخیر نشان داد تهران و شهرهای بزرگ در حمل و نقل متکی به جاده است درحالی که باید به سمت شهر سازی ریل پایه برویم.


کد خبر 12248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =