چمدان :  پس از اعلام سقف قیمت پروازها تا مهر ماه که در جلسه‌ای میان مسئولان شرکت‌های هواپیمایی داخلی و سازمان هواپیمایی کشوری تعیین شد، همچنان برخی از شرکت‌های هواپیمایی قیمتی بیش از مقدار تعیین شده برای پروازها اعلام کرده‌اند.

[related-post id="106797"]

[caption id="attachment_121503" align="aligncenter" width="948"] در حالی که در جدول مورد توافق شرکت‌های هواپیمایی سقف قیمت پرواز تهران به شیراز 380 هزار تومان اعلام شده بود ماهان این پرواز را تا قیمت 395 هزار تومان هم به فروش می‌رساند [/caption]

 

[caption id="attachment_121506" align="aligncenter" width="651"] قشم ایر نیز بالاتر از نرخ مصوب در کلاس A خود به مسافران بلیت می‌فروشد[/caption]

 

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌گو با خبرنگار چمدان در این باره گفت: شرکت‌ها مجاز هستند تا بر اساس نوع خدماتی که ارائه می‌دهند تا 10 درصد قیمت را از سقف تعیین شده بالاتر ببرند.

وی ادامه داد: اگر افزایش قیمت بیشتری وجود داشته باشند این امر تخلف فروشندگان است و مردم می‌توانند به تعزیرات و یا سازمان هواپیمایی کشوری شکایت کنند.

اسعدی سامانی در ارتباط با اینکه چه پیش‌بینی برای وضعیت پروازها پس از مهرماه وجود دارد، توضیح داد: متاسفانه شرکت‌های هواپیمایی هنوز ارزی از سامانه نیما دریافت نکرده‌اند بنابراین اگر این روند ادامه داشته باشد کار برای شرکت‌ها سخت خواهد شد و طبیعی است که آنها متناسب با قیمت ارزی که تهیه می‌کنند قیمت پروازها را تعیین کنند.

او در پاسخ به اینکه پس از اعلام قیمت‌های جدید چه تغییری در تعداد مسافران رخ داده گفت: مدت زمان اجرایی شدن این طرح هنوز بسیار کوتاه است و ارزیابی ما در اینباره پس از گذشت زمان بیشتری انجام خواهد شد.

[related-post id="115375"]
کد خبر 121350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =