چمدان : بشر درطول تاریخ با پیشرفت فناوری در تلاش بوده است تا مسافرت تجربه‌ای خاطره‌انگیز باشد. درگذشته استفاده از هواپیما و سفرهای هوایی شرایط سختی برای مسافران به‌وجود می‌آورد. فضای کوچک صندلی‌های ناراحت و صدای بلند هواپیماها در نیمه اول قرن بیستم میلادی جذابیتی برای افراد و ترغیب آن‌ها به پرواز نداشت به‌همین‌ منظور مسافرت با قطار امری مهم و دل‌انگیز محسوب می‌شد و اقشار مرفه جامعه سفر با قطار را اتفاقی مهم و حائز اهمیت می‌دانستند. آن‌ها در انتخاب پوشش خودشان هنگام سفر دقت بسیاری داشتند و لباس‌هایی رسمی و زیبا بر تن می‌کردند. عموما تعداد زیادی از بستگان مسافران به ایستگاه‌ها می‌آمدند و آنها را بدرقه می‌کردند.

واگن‌های قطار با انواع مختلف مبلمان راحت طراحی شده بود تا مسافران آسایش را حین سفر تجربه کنند. این واگن‌ها به انواع و اقسام کوپه‌ها به‌ منظور استفاده‌های مختلف مجهز  بودند. به‌جز واگن‌های نشیمن، رستوران‌هایی با تزیینات زیبا یا واگن‌های تفریحی برای استراحت و گذراندن اوقات فراغت هم در این قطارها وجود داشت.

مسافران عموما  هنگام گذراندن اوقات فراغت به شنیدن موسیقی از گرامافون یا خواندن روزنامه مشغول می‌شدند. به‌دلیل محدودبودن تعداد افراد با سواد، خواندن روزنامه مخصوص اقشار مرفه و مهم بود.

[related-post id="4852"]

 












کد خبر 11999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =