چمدان : سال 1764 زمانی‌که امپراتریس کاترین کبیر در سفر به برلین مجموعه‌ای نفیس از نقاشی‌های هنرمندان بزرگ جهان را از بازرگان پروسی (آلمانی) یوهان ارنست گوتزکوسکی خرید تصمیم گرفت موزه‌ای تاسیس کند که به‌ مدت حدود 80 سال فقط برای طبقه اشراف قابل بازدید بود. به‌ همین‌ علت، موزه ارمیتاژ همه‌ساله 7 دسامبر را به‌عنوان سالگرد این موزه گرامی می‌دارد زیرا درحقیقت از 7 دسامبر 1852 گشایش عمومی شده است.

ارمیتاژ (hermitage ) از واژه فرانسوی باستان ermit به‌معنی عزلت‌نشین و منزوی مشتق می‌شود. از آنجا که در دهه‌های نخست فعالیت این موزه، فقط طبقه خاصی از مردم اجازه بازدید از آن را داشتند ارمیتاژ این‌گونه نامیده شد.

این موزه در ابتدا فقط از یک ساختمان تشکیل شده بود که به «ارمیتاژ کوچک» معروف است و به دستور کاترین کبیر بین سال‌های 1767 تا 1769 ساخته شد. اما امروزه این موزه، مجموعه‌ای بزرگ از کاخ اصلی و ساختمان‌های مجاور را شامل می‌شود که علاوه‌بر ارمیتاژ کوچک و ساختمان اداری عبارتنداز: ارمیتاژ قدیمی یا ارمیتاژ بزرگ که بین سال‌های 1771 تا 1787 ساخته شد. تئاتر ارمیتاژ که بین سال‌های 1783 تا 1787 تاسیس شد. ارمیتاژ جدید که بین 1842 تا 1851 بنا شد و کاخ زمستانی که بنایی به سبک باروک مربوط به اوایل قرن هجدهم میلادی است و زمانی سکونتگاه اصلی تزارهای روس بود.

قیمت بلیت و روزهای بازدید

این موزه روزهای دوشنبه تعطیل و اولین پنجشنبه هر ماه برای تمام بازدیدکنندگان رایگان است. قیمت بلیت ورودی موزه ارمیتاژ برای گردشگران خارجی بیشتر از قیمت ورودی برای شهروندان روسیه و روسیه سفید است به‌طوری‌که قیمت آن برای خارجی‌ها 700 روبل و شهروندان 400 روبل است. کودکان زیر 7 سال، دانش‌آموزان و دانشجویان هم می‌‌توانند همه روزه رایگان از موزه بازدیدکنند.

امکان خرید آنلاین بلیت بازدید از این موزه هم وجود دارد که قیمت آن برای یک‌روز بلیت برابر با 17.95 دلار و برای دو روز بازدید برابر با 23.95 دلار است. ویژگی خرید بلیت آنلاین علاوه‌بر از رهایی از صف طولانی گیشه بلیت‌فروشی این است که این بلیت‌ها 180 روز اعتبار دارند و قابل‌استفاده هستند.

مجموعه‌ها

موزه دولتی ارمیتاژ از 13 بخش تشکیل شده که هریک میزبان مجموعه‌های فرهنگی‌هنری از اقصی‌نقاط دنیا در دوره‌های تاریخی مختلف است. در ادامه با بعضی از این بخش‌ها آشنا می‌شوید:

مجموعه هنری اروپای غربی│ شامل نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و هنرهای کاربردی اروپا بین سده‌های 13 تا 20 میلادی است که در حدود 120 اتاق در طبقات اول و دوم ساختمان چهارطبقه اصلی این موزه به نمایش گذاشته شده‌اند.

مجموعه مصر │ تالار مصر که در طبقه همکف بخش شرقی کاخ زمستانی قرار دارد محتوی اشیایی مربوط به مصر باستان است. همچنین اشیایی از منطقه میان‌رودان باستان شامل آثار آشوریان و بابلیان، دور شروكين و شهر نمرود هم در همین بخش از ساختمان قرار دارد.

مجموعه اشیای عتیقه کلاسیک │ بخش وسیعی از طبقه همکف ساختمان‌های قدیمی و جدید ارمیتاژ میزبان مجموعه اشیای عتیقه کلاسیک است. یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های داخلی طبقه همکف ساختمان ارمیتاژ جدید، تالار بیست‌ستون است که با دو ردیف از ستون‌های خاکستری یکپارچه گرانیت سورتاوالا به سه بخش تقسیم شده است. در این تالار، آثاری از یونان مربوط به هزاره سوم تا قرن پنجم پیش‌ازمیلاد و هنرهای رمی مربوط به قرن 9 تا دوم پیش‌ازمیلاد و مجسمه‌های مرمری و برونزی و هنرهای کاربردی قرن اول پیش‌ازمیلاد تا قرن چهارم میلادی از رم و یونان خودنمایی می‌کند.

هنر ماقبل‌تاریخ │ در طبقه همکف یال غربی کاخ زمستانی، مجموعه مصنوعات ماقبل‌تاریخ و آثار فرهنگی و هنری منطقه قفقاز مربوط دوره پارینه‌سنگی و عصر آهن اقرار دارد که در کاوش‌های باستان‌شناختی در روسیه و بخش‌های دیگر تحت سلطه امپراتوری روس و اتحادجماهیر شوروی کشف شده‌اند.

جواهرات و هنرهای تزیینی │ در چهار اتاق کوچک طبقه همکف در ارمیتاژ جدید جواهراتی از هزارم چهارم پیش‌ازمیلاد تا قرن بیستم میلادی به نمایش گذاشته شده‌اند. گالری دوم جواهرات هم در طبقه همکفِ کنجِ جنوب‌غربی کاخ زمستانی قرار دارد.

نوزایی ایتالیا │ مجموعه رنسانس (نوزایی) ایتالیا که اتاق‌هایی از طبقه اول ارمیتاژ قدیم را به‌خود اختصاص داده میزبان آثاری از رافائل، میکل‌آنژ، لئوناردو داوینچی و دیگران نقاشان مکتب داوینچی است.

[related-post id="1097"]











































کد خبر 11939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =