چمدان : جیم‌ پارسانز که بیشتر با نام شخصیت «شلدون کوپر» در سریال «نظریه مِهبانگ» (The Big Bang Theory) شناخته می‌شود در برنامه‌ای رادیوتصویری با نام رادیو اندی با هشتگ jimparsonsistoostupidforpolitics# حضور دارد. او در پستی که روز گذشته در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد نوشت: امروز در  jimparsonsistoostupidforpolitics# دوباره درباره ایران حرف می‌زنیم. دفعه قبل به‌طور مفصل درباره تاریخ ایران صحبت کردیم و امروز می‌خواهیم روی حوادث کنونی آن تمرکز کنیم... آیا شما نظر یا سوال خاصی دارید که مایلید درباره‌اش حرف بزنیم؟ سوال یا نظرتان را زیر این پست بگذارید...»



[related-post id="2834"]

بازیگر نقش شلدون کوپر این توضیحات را با عکسی از نقشه گوگل منتشر کرده است که روی آن نقاط خلیج فارس و دریای عمان بی‌نام است و البته خاطرنشان کرده‌ که اگر این نقشه که آن را از گوگل مپس برداشته اشتباه است فالورها آن را اعلام کنند. از این‌رو بسیاری از کاربران ایرانی زیر این پست به این نکته تذکر داده‌اند. البته خوشبختانه ازآنجاکه شخصیت شلدون بین ایرانی‌ها بسیار محبوب است، لحن توضیحات چندان دور از ادب نیست. اما به‌طورکلی، بیشتر فالورهای ایرانی با دیدن نام دریای عربی آن را با نام خلیج‌فارس اشتباه گرفته‌اند.

به‌همین‌منظور جیم پارسانز با انتشار پست جدیدی که در آن نام خلیج فارس هم ذکر شده توضیح داده است: در دفاع از گوگل مپس، وقتی من روی نقشه ایران زوم کردم، نام خلیج فارس نمایان شد!

کد خبر 11814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =