چمدان : سال هاست که راهنمایان گردشگری خواستار اصلاح قوانین کار و بیمه و تخفیف عوارض در حوزه کاری خود هستند. در این بین همزمان با حضور نمایندگان تشکل های استانی راهنمایان گردشگری در مجلس، مطالبات سرگشاده راهنمایان از نمایندگان مجلس در قالب نامه ای  اعلام شد.

در متن این نامه آمده است:
به نام خدا
نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی
با سلام و احترام؛

با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و مسئولین دولتی امروزه صنعت گردشگری بایستی بیش از قبل چهره حقیقی زیبایی و تمدن ایران و ایرانی را به جهانیان بشناساند و تاثیر خود را در رفع مشکلات حاد در زمینه اشتغال کشور به صورت ملموس نشان دهد. لذا به ثمر نشاندن تلاش دستگاه های برنامه ریز، ارگان های دیپلماسی و سازمان های اجرایی بدون نیروی انسانی متخصص در این صنعت که از مهمترین عناصر در کنار زیر ساخت ها و سرمایه گذاری هاست؛ امکان پذیر نیست و نخواهد بود زیرا که صنعت گردشگری، صنعتی انسان محور است که می توان آن را جان دمیده شده به زیرساخت های گردشگری کشور دانست که امروزه ما راهنمایان گردشگری به عنوان بدنه اصلی اجرایی این صنعت، بار سنگین کاستی های آن را به دوش می کشیم. مجلس خانه ملت است و ما هم اکنون در خانه خود اعلام می کنیم؛ در کشوری که عدالت سرلوحه اقدامات نظام است، ما از حقوق اولیه خود محروم هستیم و از نمایندگان خود در خانه ملت خواستاریم تا رسیدگی به امور این قشر زحمت کش در قالب قوه مقننه را در اولویت فعالیت های خود قرار دهند. راهنمایان گردشگری سالها برای رسیدن به حقوق خود تلاش کرده اند ولی متاسفانه خلاهای شدید قانونی مانع رسیدن آنها به مطالبات برحق خود شده است. لذا از شما نمایندگان محترم درخواست می شود اهتمام ویژه ای به فعالان در حوزه تخصصی راهنمایان گردشگری داشته باشید. از این رو اینجانبان؛ نمایندگان رسمی و قانونی راهنمایان گردشگری سراسر کشور، به شرح زیر درخواست خود را به صورت سرگشاده اعلام و تقاضا داریم جهت نیل به ارزش و سیاستهای کلان اشتغالزایی به حقوق اولیه شغلی ما راهنمایان گردشگری رسیدگی و طبق قوانین و مقررات نسبت به تامین آن اقدام گردد:
درخواست راهنمایان گردشگری به صورت اجمالی به شرح زیر است:
1- اصلاح قانون کار در راستای حمایت از راهنمایان گردشگری و امکان ایجاد تعاریفی چون ساعات کاری، قرار داد، حداقل دستمزد پرداخت؛ بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران
2- ایجاد ضمانت اجرایی ممانعت قانونی اشتغال اتباع خارجی در کسوت راهنمای گردشگری که هم اکنون در حال کار هستند و همچنین راهنمایان غیر مجاز و مجرمانه تلقی نمودن فعالیت ایشان به منظور تامین امنیت شغلی راهنمایان گردشگری و امنیت کشور.
3- ایجاد شرایط بیمه اجباری و بازنشستگی که نیازمند تدوین و تصویب قانون خاص برای راهنمایان گردشگری است.
4- تخفیف در عوارض خروجی برای شاغلان سفر، از جمله راهنمایان گردشگری که به اقتضای شغل خود نیازمند خروج متعدد از کشور هستند و با وجود نرخ جدید عوارض امنیت شغلی آنها به خطر افتاده است.
5- بالا بردن حیطه اختیارات متولی گردشگری و تجمیع شرح وظایف مربوط به گردشگری در یک نهاد یا سازمان و جلوگیری از برخورد سلیقه ای نهادهای نظارتی با تورها و راهنمایان گردشگری.
امید است نمایندگان محترم مجلس ضمن رسیدگی به مطالبات راهنمایان گردشگری کشور راه را برای توسعه صنعت گردشگری مهیا نمایند.

کد خبر 11697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =