حفاظت و مرمت از یک هزار و 852 اموال منقول تاریخی آغاز شد

چمدان : عملیات پروژه‌های ساماندهی حفاظتی و مرمت اموال منقول در استان ها،موزه ها و مجموعه های فرهنگی ـ تاریخی کشور از سوی کارشناسان استانی و پیمانکاران حقیقی و حقوقی صورت می‌گیرد.

«عصمت زندی» رئیس اداره حفاظت و مرمت اداره کل موزه ها و اموال منقول تاریخی با اعلام این خبر گفت:پروژه های ساماندهی حفاظتی و مرمت اموال منقول در 12 استان کشور، موزه ها و مجموعه های فرهنگی ـ تاریخی کشور اعم از اشیاء متعلق به بخش دولتی و خصوصی توسط کارشناسان استانی و پیمانکاران حقیقی و حقوقی صورت می‌گیرد.

به گفته وی در این عملیات 40 عدد شی سفالی و فلزی استان کردستان، 40 عدد شی سفالی استان مرکزی ، بالغ بر 100 عدد شی سفالی و فلزی استان قم، 3 عدد تابلوی نقاشی رنگ روغن متعلق به موزه پارس استان فارس، 758 عدد شی فلزی مربوط به محوطه تاریخی بازگیر و 50 عدد شی سفالی متعلق به موزه باستان شناسی شهر گرگان واقع در استان گلستان مرمت و ساماندهی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی؛زندی همچنین به ساماندهی 6 گور متعلق به سایت موزه عصر آهن تبریز، 30 عدد گچبری مربوط به موزه باستانی بندر سیراف و 27 عدد شی فرهنگی ـ تاریخی با جنسیت های مختلف متعلق به مخزن استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: جدای از آثار و محوطه‌های ذکر شده 55 عدد شی فلزی استان مازندران، 4 جلد قرآن متعلق به بخش خصوصی شهرستان پاوه و 63 عدد شی فلزی و شیشه‌ای مربوط به استان کرمانشاه قرار است مورد مرمت و ساماندهی قرار گیرند.

این درحالی است که به گفته رئیس اداره حفاظت و مرمت اداره کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی، 18 عدد شی چوبی متعلق به بخش خصوصی شهرستان بروجرد و 51 عدد شی فلزی متعلق به مخزن استان لرستان، 600 عدد سکه و 1 عدد تابلوی پارچه معرق استان یزد از دیگر پروژه های ساماندهی حفاظتی و مرمت اموال منقول در استان‌ها است.

او تاکید کرد: 6 عدد نسخه خطی متعلق به موزه ملی قرآن کریم و ادامه پروژه حفاظت و مرمت فرشهای حسینیه بیجار استان کردستان از دیگر پروژه‌های ساماندهی و مرمتی است.
کد خبر 116451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =