اقدامات صندوق احیا شبیه یک شرکت دولتی بوده است

چمدان : علی‌اصغر مونسان گفت: ظرفیت بسیار خوبی که در اساسنامه صندوق احیاء و بهره برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی پیش‌‎بینی شده و تشکیلاتی که این بخش ذیل خود دارد، تماما حاکی از این است که باید اقداماتی بیشتر از آنچه تا کنون انجام شده را در ماموریت های محموله و آتی خودش قرار دهد .

معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: ساختار هیات مدیره و هیات امنایی صندوق احیا حاکی از نگاه آینده نگرانه به فعالیت های این مجموعه حمایتگر در حوزه تاریخی و فرهنگی کشور عزیزمان است .

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تاکید کرد: به نظر می‌رسد که ماموریت «صندوق» بودن این مرکز، تاکنون مقادیری مغفول مانده و اکثریت اقدامات صورت گرفته تا به حال، بیشتر دارای رنگ و بوی یک «شرکت دولتی» بوده است .

وی در ادامه بیان داشت: باید این مطلب را در نظر داشته باشیم که مقدم بر هر مسئله‌ای، مجموعه صندوق احیاء و بهره برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی یک «صندوق» محسوب می‌شود و از این رو، به نظر می آید که لازم است اقدامات جدیدی در دستور کار این بخش به منظور عملیاتی شدن قرار گیرد .

مونسان افزود: تمام مجموعه های حمایتی و فعال در حوزه تاریخی و به ویژه میراث فرهنگی ایران مانند صندوق احیا و.... باید کمک کنند تا فرایند گردشگری، صنایع و مجموعه های وابسته به آن در کشور رونق بیشتری پیدا کند .

معاون رئیس‌جمهور در ادامه تاکید کرد: بسیار حائز اهمیت است که بدانیم و در برنامه ریزی هایمان لحاظ کنیم که داشته های فرهنگی و تاریخی ما، دارای این قابلیت باشد که برای کشور درآمد و برای جوانان ایران اشتغال ایجاد کند .

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری توضیح داد: داشته های فرهنگی و تاریخی ما در عین حال باید موجب معرفی فرهنگ ما نیز شوند؛ اگر ما نتوانیم بناهای تاریخی و ابنیه فرهنگی را در معرض دید علاقه مندان، مخطبان این حوزه و همچنین گردشگران داخلی و خارجی قرار دهیم؛ گویی که اساسا این داشته ها را اصلا نداریم یا از وجودشان بی اطلاعیم .

وی افزود: بنابراین، داشته های ما که نشان و گواهی محکم از تاریخ کهن و تمدن غنی کشورمان است، حاکی از آداب و رسوم جامعه ما و در این حال بیانگر فرهنگ دارای اندوخته فراوان ایران است که ایجاب می کند هر چه بهتر آن را معرفی کنیم و دقت کنیم که معرفی این سابقه درخشان فرهنگی، از مسیر گردشگری است .

مونسان در پایان اظهار داشت: ما باید دارای این توانایی باشیم که بتوانیم بخش گردشگری را با ابزارها و توانایی هایی که داریم، توسعه دهیم؛ لذا از لوازم اصلی موفقیت در توسعه گردشگری کشور، ایجاد زمینه‌ها و زیرساخت های مناسب برای هر چه بیشتر معرفی کردن فضاهای تاریخی و فرهنگی ایران خواهد بود.
کد خبر 11589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =