جهانگیری: ايران در رديف ١٠ كشور برتر در حوزه گردشگری |  آينده اقتصاد در صنعت گردشگری است

چمدان :  اسحاق جهانگيری در كنفرانس بين‌المللی همدان ٢٠١٨ با بيان اينكه امسال ايران با دو رويداد بزرگ بين المللی رو به رو بود، گفت:

* نخستين رويداد تبريز ٢٠١٨ بود و اينك همدان به عنوان پايتخت گردشگری كشورهای آسيايی انتخاب شده است. اين اقدام بسيار مهم است و اميدوارم از اين فرصت بهره مندي زيادي صورت گيرد.

* همدان امروز همچنان زاينده و زيباست و به مدد صنعتگران و هنرمندان می‌تواند به قطب مهم گردشگری در جهان تبديل شود، در چنين شرايطی صنعت گردشگری كه از متنوع‌ترين منايع سرمايه‌گذاری است می‌تواند در توسعه پايدار نقش تعيين كننده داشته باشد.

* صنعت گردشگری يكی ازپايه‌های اصلی و استوار است و طبق پيش بينی سازمان جهانی جهانگردی، آينده اقتصاد در انحصار صنعت گردشگری است.

* رونق صنعت گردشگری  فرصت ارزشمندی برای كشورها جهت غلبه بر فقر، ركود و بيكاری است، اهميت صنعت گردشگری محدود به بعد اقتصادی نيست و در توسعه اجتمای سياسی فرهنگی اهميت فراوانی دارد.

*  كشورهای حوزه تمدنی آسيا می‌توانند با رونق دادن به صنعت گردشگری موجبات همكاری و ثبات منطقه را فراهم كنند.

* بدون شك گردشگری يك ظرفيت بسيار مهم برای نزديكی ملت‌ها به هم جهت حل مسايل منطقه است و مجمع همكاری‌های آسيا فرصت اين هم انديشی و غلبه بر چالش ها را ايجاد كرده و استفاده مطلوب از آن به سود همه كشورها است

*  ايران در رديف ١٠ كشور برتر در حوزه گردشگری است ما عزم جدی برای برداشتن موانع پيش روی صنعت گردشگری داريم.

*  اعمال تحريم های يك جانبه به رغم پايبندی ايران به تعهداتش نشان از  فهم نادرست رييس جمهور آمريكا دارد.

* رفتار غيرقانونی و سياست غلط آمريكا را محكوم و از جامعه بين الملل می‌خواهيم با ايستادگی در برابر اين سياست ها نشان دهد كه ابزار تحريم در جهان امروز ابزار ناكارآمد شده است.
کد خبر 115514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =