گلایه از بودجه ستاد تبریز ۲۰۱۸ | درخواست افزایش چهار برابری در مجلس

چمدان : برنامه گفتگوی فرهنگی با موضوع تبریز پایتخت فرهنگی جهان اسلام ۲۰۱۸ با حضور رقیه شجاع فعال در پژوهشکده گردشگری در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری و نماینده گردشگری در ستاد برگزاری ۲۰۱۸ تبریز و تماس تلفنی با محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از آنتن رادیو گفتگو پخش شد.

در آغاز این برنامه شجاع با بیان اینکه مسیر گردشگردی در ایران یک میانبر توسعه‌ای محسوب می‌شود، گفت: این صنعت می‌تواند جایگزین مناسبی برای اقتصاد نفتی ما باشد.از این رو برای هرچه بهتر بودن برنامه تبریز ۲۰۱۸ تمام دستگاه‌ها و ارگان‌ها در تلاش هستند.

وی افزود: کارهای پژوهشی بسیار زیادی برای این حوزه صورت گرفته است و جلسات مدونی به صورت استانی و ملی شکل گرفته است. همچنین در خصوص گردشگری سلامت و روستایی تحقیقات بسیار زیادی صورت گرفته است.

این پژوهشگر گردشگری به جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی غنی تبریز اشاره کرد و گفت: تمام این ظرفیت‌ها معیاری برای انتخاب تبریز بوده است.

سعیدی در ادامه در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: این رویداد، یک فرصت برای کل کشور است که در آن تبریز به عنوان یک ویترین برای جذب گردشگر مطرح می‌شود. در واقع ما باید از این رویداد حداکثر بهره‌برداری را برای معرفی دیگر شهرها به کار بگیریم.

وی به فعالیت کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این خصوص اشاره کرد و گفت: اعضا به تبریز سفر کردند تا کمیسیون از نزدیک در جریان عملکرد ستاد تبریز ۲۰۱۸ قرار بگیرد. در همین راستا تصمیماتی گرفته شد.

عضو کمیسیون فرهنگی در خصوص اعتبار و بودجه تخصیص یافته به این رویداد گفت: در لایحه بودجه در حدود ۱۰ میلیارد تومان به این موضوع اختصاص داده شده بود که با توجه به گستردگی برنامه‌ها بسیار اندک بود. بنابراین با همکاری سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد افزایش منابع مالی مطرح شد.

سعیدی گفت: در حال حاضر بودجه ۴۰ میلیاردی برای این رویداد به تصویب رسیده است و امید است کمیسیون تلفیق نیز موافقت لازم را به دست آورد. افزایش اعتبار صرف برخی از پروژه‌های نیمه کاره می‌شود که باید تا پیش از برگزاری مراسم به پایان برسد. همچنین برخی از آمادگی‌ها مانند تبلیغات و آموزش نیازمند بودجه و منابع مالی است.
کد خبر 11300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =