[caption id="attachment_112504" align="aligncenter" width="719"] دریاچه شورابیل در اردبیل | این تصویر از اینستاگرام رضا محمدی انتخاب و منتشر شده است[/caption]



چمدان : اردبیل در ارتفاع ۱۳۵۰ متری از سطح دریا دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است. قرار گرفتن این شهر در میان راه جاده بازرگانی ابریشم هم موجب شد تا در طول تاریخ توجه ویژه‌ای به آن شود. دریاچه شورابیل یکی از جاذبه‌های طبیعی این شهر است که تبدیل به یک منطقه نمونه گردشگری شده و امکانات رفاهی در اطراف آن ساخته شده است.

دریاچه شورابیل در اردبیل در خیابان دانشگاه مسیر دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه پیام نور قرار دارد. این دریاچه یکی از جاذبه‌های طبیعی اردبیل است که نتایج مطالعات زمین‌شناختی نشان می‌دهد که قدمت این دریاچه قدیمی‌تر از دریاچه ارومیه است.

دریاچه شورابیل در گذشته بسیار شور بوده‌ ولی امروزه با افزودن آب شیرین به آن از شوری آن کاسته شده به‌ طوری‌که نوعی ماهی قزل آلا در آن پرورش داده می‌شود و گستردگی آن به ۱۸۰ هکتار افزایش یافته‌ است. هر سال صدها پرنده مهاجر در پاییز به سمت این دریاچه حرکت می‌کنند و زمستان را در این تالاب می‌گذرانند.

این دریاچه دارای امکانات تفریحی، ورزشی و فرهنگی بسیاری است که از آن جمله می‌توان به امکانات قایقرانی، پیست دو و میدانی، پیست دوچرخه سواری، باغ وحش، تعدادی هتل (مجتمع توریستی کوثر و هتل شورابیل)، یک شهر بازی روباز و یک شهر بازی سرپوشیده اشاره کرد.

[related-post id="104470"]

امروزه دریاچه شورابیل تبدیل به یک منطقه نمونه گردشگری شده است. در سراسر اطراف این دریاچه زیبا یک مسیر پیاده روی با چمن‌های مصنوعی احداث شده که طولانی‌ترین جاده سلامتی کشور محسوب می‌شود. در اطراف آن نیز امکان تردد با دوچرخه و خودروی شخصی وجود دارد. همچنین در اطراف آن پارک‌هایی مجهز احداث شده است.

دریاچه شورابیل پس از سرعین دومین نقطه پر بازدید استان اردبیل است.  این دریاچه از مناطق شکار ممنوع استان اردبیل است.

 

کد خبر 112419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =