۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
موزه و کتابخانه وقف افتتاح شد

چمدان : علیرضا رشیدیان؛ استاندار خراسان رضوی در مراسم افتتاح موزه و کتابخانه تخصصی وقف در مشهد مقدس که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی؛ نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، مدیران کل اوقاف و امور خیریه سراسر کشور و مسئولین استانی برگزار شد، اظهار کرد: مردم با نیت تقرب به ذات الهی و رضایت الهی از اموال خودشان برای مسائل عام‌المنفعه و حوزه‌های دینی وقف کرده‌اند.

وی با اشاره به تحولات اجتماعی جامعه در فضای زندگی شهری، اقتصادی و اجتماعی گفت: موضوع وقف نیز با توجه به شاخصه‌های دینی نیازمند تجدید نظر و بازنگری است.

به گزارش سازمان اوقاف و امور خیریه استاندار خراسان رضوی افزود: خوشبختانه مطالعات خوبی در مسائل آکادمیک، دانشگاهی و حوزوی وقف انجام شده و با مشارکت واقفان خیراندیش وقف‌هایی در زمینه‌های دانشگاهی، تحقیقاتی، خوابگاهی تا مسائل رسیدگی به محرومین تحولات خوبی صورت گرفته است.

 

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام محمد احمدزاده؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار کرد: ما وظیفه داشتیم سنت حسنه وقف را با این اشیاء به جامعه معرفی کنیم و این پیشینه تاریخی و سنت حسنه وقف که با تاسی از اهل‌بیت (ع) صورت گرفته است را به نسل‌های بعد معرفی کنیم تا از بین نرود.

 

وی افزود: در این راستا این اشیاء زیر نظر کارشناسان میراث فرهنگی نگهداری و در این مجموعه قرار گرفته تا در خدمت علاقه مندان، پژوهشگران و نخبگان فرهنگ و ادب قرار گیرد.

همچنین ابوالفضل مکرمی‌فر؛ مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع گردشگری خراسان رضوی گفت: این موزه یکی از موزه‌های منحصر به فرد در خراسان رضوی است که توسط اداره‌کل اوقاف وامور خیریه خراسان رضوی ایجاد شده و در واقع شناسامه اوقاف است.

 

وی افزود: این مجموعه عموم مردم و بازدیدکنندگان را در خصوص موقوفاتی که توسط دستگاه‌های اجرایی انجام شده آشنا می‌کند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع گردشگری خراسان رضوی با بیان اینکه این موزه باعث ترویج وقف بین خیرین می‌شود؛ تاکید کرد: پروژه‌هایی که در این جا به نمایش گذاشته شده فرصت‌های سرمایه‌گذاری هستند.

 

در ادامه مکرمی‌فر -مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع گردشگری خراسان رضوی- ادامه داد: از ویژگی‌های برجسته موزه، کتابخانه تخصصی و مرکز اسناد و مدارک است که در اینجا در کنار موزه قرار گرفته است.

 

وی تصریح کرد: این موزه در واقع در کنار اشیاء بسیار با ارزشی که دارد با تکنولوژی روز و اطلاعات مفید عجین شده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع گردشگری خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد که سایر ارگان‌ها با تاسی از اداره اوقاف خراسان رضوی که در این زمینه پیش گام بوده است، همراه شوند.
کد خبر 110254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =