تیرامیسو نام دسری ایتالیایی است که به‌خصوص این‌روزها در ایران طرفداران بسیاری پیدا کرده است. اما معمولا در وبگاه‌های ایرانیِ طرز تهیه غذا، برای این دسر از خامه، وانیل و مواد نیمه‌آماده موجود در بازار استفاده می‌شود. به‌همین‌علت، طعم تیرامیسوهای ایرانی معمولا با طعم واقعی تفاوت‌های بسیاری دارد. در اینجا طرزتهیه این شیرینی سرد را به‌شیوه ایتالیایی آموزش می‌دهیم.

درجه سختی: پایین

مدت‌زمان آماده‌سازی: 40 دقیقه+ 2 ساعت نگهداری در یخچال

هزینه: متوسط

 

ارزش غذایی:

انرژی: 1849 کیلوژول

چربی: 30 گرم

چربی اشباع‌شده: 19 گرم

پروتئین: 8 گرم

سدیم: 130.63 میلی‌گرم

کربوهیدرات (شکر): 23 گرم

مجموع کربوهیدرات‌ها: 32 گرم

 

نکات ضروری:

پس‌از تهیه و برای نگهداری در بخچال روی ظرف را حتما بپوشانید و حداکثر دو روز نگه دارید. امکان نگهداری از این دسر در فریزر حدود 2 هفته است.

 

مواد لازم برای 8 نفر:

بیسکوییت تیرامیسو (ساوییاردی): 300 گرم (این بیسکوییت را با نام لیدی‌فینگر می‌توانید از مغازه‌های نان فانتزی و سوپرمارکت‌ها تهیه کنید)

تخم‌مرغ: 4 عدد متوسط (220 گرم)

ماسکارپونه: 500 گرم (این پنیر را می‌توانید از سوپرمارکت‌های بزرگ و هایپرها تهیه کنید)

شکر: 100 گرم

قهوه اسپرسو آماده‌شده: 300 گرم. قهوه را با قهوه‌ساز برقی یا اسپرسوساز سنتی ایتالیایی (موکا) آماده کنید.  برحسب ذائقه می‌توانید شکر هم به آن بیفزایید

پودر کاکائوی تلخ: به میزانی که برای پوشاندن سطح لایه‌ آخر کافی باشد

 
طرز تهیه:

برای تهیه تیرامیسو از تخم‌مرغ‌ها شروع کنید. توجه کنید کاملا تازه باشند. با دقت زرده و سفیده را از هم جدا کنید. به یاد داشته باشید برای اینکه سفیده خوب به‌هم بخورد نباید هیچ ردی از زرده داخل آن باشد. زرده‌ها را داخل همزن برقی بریزید و نصف مقدار شکر را به آن اضافه کنید. سپس به‌هم بزنید تا کاملا تبدیل به کف شود.

ماسکارپونه را به این کف اضافه کنید. اما تمام پنیر  رایک دفعه داخل همزن نریزید و آن را به‌تدریج و پس‌از هربار استفاده از همزن بیفزایید. پایان کار، باید کرم متراکم و یک‌دستی داشته باشید. این کرم را کناری بگذارید. همزن را خوب تمیز کنید. حال سفیده‌ها را با نصف دیگر شکر داخل همزن بزرید و خوب مخلوط کنید. توده کف کاملا سفیدرنگی به‌دست می‌آید. آن را قاشق‌قاشق به کرم اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
 



 

به‌محض‌اینکه آماده شد، کمی از آن را ته ظرفی در ابعاد 30 در 20 بریزید و خوب پخش کنید طوری‌که لایه نازکی از کرم کل کف ظرف را بپوشاند. سپس بیسکوییت‌ها را تک‌تک به مایع قهوه سرد آغشته کنید و یک ردیف روی لایه کرم بچینید. به‌نحوی‌که سطح کرم را کاملا بپوشاند. مجددا یک لایه کرم بریزید و این کار را تا زمانی‌که کل ارتفاع ظرف پر شود ادامه دهید.
 



 
 



 

دقت کنید آخرین لایه باید کرم باشد. سپس سطح این کرم را با پودر کاکائوی تلخ کاملا بپوشانید. تیرامیسوی شما آماده است. حداقل زمان نگهداری آن در یخچال 2 ساعت است. پس‌از این‌مدت‌زمان آن را سرو کنید. اگر دوست دارید برای تزیین می‌توانید از شکلات تلخ رنده‌شده استفاده کنید.
 



 
 

کد خبر 10967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =