چمدان: جنبش بین‌المللی Slow Food متولی رویداد Cheese اولین‌ دوره از این جشنواره را سال 1997 برگزار کرد. این رویداد ارتباط مستقیمی با فرهنگ غذایی کشورهای مختلف دارد و در هر دوره هزاران بازدیدکننده را از نقاط مختلف جهان به شهر برا در ایتالیا می‌کشاند تاجایی‌که دهمین دوره جشنواره که سال 2015 برگزار شد با ثبت رکورد غیرمنتظره 270 هزار بازدیدکننده از سراسر جهان و بیش‌ از 300 غرفه از 23 کشور به کارش پایان داد.

امسال یازدهمین دوره این رویداد (Cheese 2017) علاوه‌ بر شهر برا در شهر پُلِنتزو هم برگزار شد. این دوره از جشنواره پنیر روی موضوعاتی از قبیل شیر پاستوریزه‌ نشده، مخمرهای طبیعی، دامپروری دوستدار محیط‌زیست و تغییرات اقلیم تمرکز داشت.

در یازدهمین جشنواره پنیر ایتالیا 300 غرفه از 20 کشور شرکت کردند. هر چند هنوز آمار رسمی از تعداد بازدیدکنندگان Chesse 2017 اعلام نشده اما آمار غیررسمی از حضور حدود 300 هزار بازدیدکننده حکایت می‌کنند.

Slow Food عنوان یک جنبش فرهنگی بین‌المللی است که در قالب نوعی انجمن غیرانتفاعی فعالیت می‌کند. کارلو پترینی این جنبش را سال 1986 با عنوان Arci Gola با حمایت جناح چپ ایتالیا در شهر برا در شمال ایتالیا تاسیس کرد.



هدف از راه‌اندازی این انجمن ترویج حق لذت‌بردن از خوردن غذا، حفظ فرهنگ‌های غذایی ملل مختلف، مبارزه با Fast Food و Junk Food در زندگی امروزی است.

جنبش غذای آهسته که امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا فعالیت می‌کند از حقوق مردم در حاکمیت غذایی، حفظ تنوع‌زیستی و حفظ تنوع طعم‌ها دفاع می‌کند.

[caption id="attachment_1079" align="aligncenter" width="1600"] Cheese 2017[/caption]

 
کد خبر 1076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =