چمدان :  وضعیت پروازهای داخلی کشور با افزایش غیرشفاف و ناگهانی قیمت بلیت دچار چالش شده است. هر چند هنوز برنامه‌های پروازی ایرلاین‌ها هنوز تغییر نکرده اما پروازهای بسیاری مسافران اندکی دارند و همچنین برخی پروازها نیز به دلیل نبود مسافر لغو می‌شوند.

نگاهی به جدول قیمت‌ پروازهای داخلی از مبدا تهران در یکی از سایت‌های فروش بلیت نشان می‌دهد که در حال حاضر کف قیمت بلیت به حدود 200 هزار تومان رسیده است و اکثر مسیرهای پروازی قیمتی به مراتب بالاتر دارند.

این در حالی است که پیش از افزایش قیمت بلیت‌ها، اکثر مسیرهای پروازی قیمتی کمتر از این داشتند و گاهی در شرایط چارتری قیمت‌های بسیار مناسب برای بلیت‌ها نیز موجود بود. قیمت‌های مندرج در جدول زیر کف قیمت پروازی مسیرها هستند با این وجود این قیمت‌ها نیز در مقایسه با قبل قیمت‌های بالایی هستند.

به نظر می‌رسد ادامه این روند فروش بلیت، مسیرهای پروازی را به آرامی از سبد مصرف خانواده‌ها حذف کند و ایرلاین‌های بسیاری در کشور دچار مشکلات اقتصادی شوند. شرایطی که پیش از این به گونه‌ای بود که در زمان‌های خاص بلیت‌های ارزان در مسیرهای پروازی وجود داشت و امکان استفاده از پرواز برای اقشار مختلف اقتصادی مهیا بود.

 

[caption id="attachment_102620" align="aligncenter" width="778"] قیمت‌ها، پایین‌ترین نرخ بلیت است[/caption]

 

[caption id="attachment_102616" align="aligncenter" width="756"] قیمت‌ها، پایین‌ترین نرخ بلیت است[/caption]

 

مسئولان شرکت هواپیمایی کشور روز گذشته از تعیین سقف قیمت برای پروازهای داخلی خبر دادند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی توضیح داده است: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته نرخ پرواز تهران ـ اصفهان ۲۹۰ هزار تومان، تهران ـ‌ شیراز ۳۸۰ هزار تومان، تهران ـ مشهد ۳۹۰ هزار تومان، تهران ـ کیش ۵۱۰ هزار تومان و تهران ـ بندرعباس ۵۴۰ هزار تومان تعیین شده است.

قیمت‌هایی که نشان از ادامه گرانی بلیت هواپیما دارد و به نظر می‌رسد مسیرهای پروازی کشور قرار است روزهای کم رونقی را در آینده تجربه کنند.
کد خبر 102609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =