چمدان : امروزه تلفن همراه وسیله‌ای کارآمد هنگام سفر است. شما می‌توانید بهترین لحظات سفرتان را ثبت کنید و آن را بین دوستان و آشنایان خودتان به اشتراک بگذارید. همچنین ممکن است برای جهت‌یابی در شهری تازه از نقشه همراه آن استفاده کنید. در فصل سرد و همزمان با مسافرت‌های زمستانی به مناطق سردسیر و زیبا به خاطر داشته باشید که از گوشی تلفن همراه خود محافظت بیشتری کنید، در غیر این صورت احتمالا مجبور میشوید سفر خود را بدون تلفن همراه هوشمند خود ادامه دهید.

گوشی‌های تلفن هوشمند که امروزه بسیاری از نیازهای ما را برطرف می‌کنند برای استفاده در شرایط جوی به‌خصوصی طراحی شده و تحمل دمای بسیار بالا و پایین را ندارند. این گوشی‌ها اغلب در حین استفاده در هوای بسیار سرد و یا گرم دچار مشکل شده به اندازه‌ای که ممکن است به‌طور کل غیرقابل استفاده بشوند.

راجر گارنی در وبگاه «یو.اس.ای تودی» نوشت: «باتری گوشی‌های همراه و کیت برقی طراحی شده در این گوشی‌ها در هوای بسیار سرد به سرعت تخلیه  و حتی در برخی موارد غیر قابل شارژ می‌شوند. علاوه بر این، صفحه گوشی هوشمند شما هم ممکن است در دمای بسیار سرد قطع و وصل شود یا حتی ترک بخورد.» او می‌گوید: «با توجه به این مساله هیچ‌یک از ما نمی‌توانیم در سفر بدون همراه داشتن گوشی خود ادامه بدهیم، بنابراین با این چند نکته ساده شما می‌توانید خطر از بین رفتن گوشی همراهتان را کاهش دهید.»

 

گوشی را در جیب و یا کیفتان نگه دارید │ دمای بدن انسان از سرد شدن بیش از حد گوشی جلوگیری می‌کند.

از کاور ضدیخ استفاده کنید │ بهتر است روکش‌های محافظ ضدیخ مخصوص استفاده در فضاهای سرد استفاده کنید.

برای شارژ کردن تلفن همراه خود صبر کنید │ اصولا خالی شدن باتری در دماهای بسیار پایین و بالا موقتی است ولی شرکت اپل از دارندگان تلفن‌های همراه آیفون می‌خواهد تا طبیعی شدن دمای گوشی صبر کرده و سپس آن را شارژ کنند. شارژ کردن گوشی در شرایط خاص احتمال آسیب به آن را افزایش می‌دهد.

گوشی خود را خاموش کنید │اگر به‌طور مدام از گوشی استفاده می‌کنید، در دمای زیر 0 درجه سانتیگراد به پایین بهتر است گوشی خود را خاموش کنید تا به آن آسیب نرسد.
کد خبر 10182

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =