ایرانی‌ها بدون ویزا به روسیه می‌روند

چمدان: لوان جاگاریان در دیدار با استاندار مازندران در ساری گفت: کشور ما با این موضوع موافق است و منتظر اجرای آن ازسوی جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد حداکثر تا پایان سال میلادی جاری (2017) این اقدام عملیاتی شود.

جاگاریان گفت: براساس این توافق سفر گردشگران روسی به ایران نیز بدون روادید امکان پذیر می‌شود.

به گزارش چمدان، روسیه قانونی را تصویب کرده است که بر اساس آن اتباع ایران و 17 کشور دیگر اجازه می‌یابند بدون کسب روادید فقط برای هشت روز به منطقه خاور دور روسیه سفر کنند. این قانون برای شکوفایی اقتصادی منطقه خاور دور روسیه و امکان سرمایه گذاری خارجی تصویب شده است.

دیمیتری مدودیف پیش از این در این زمینه گفته بود: فهرست کشورهای مشمول تسهیلات روادید تائید شد و گردشگران و کارفرمایان این کشورها نیازی به مراحل دریافت ویزا ندارند. اتباع این کشورها کافی است که اطلاعات خود را در پایگاه اینترنتی ویژه‌ای ثبت کنند.

وی افزوده بود: اطمینان دارم که لغو مراحل دریافت روادید برای گردشگران و کارفرمایان دیگر کشورها به افزایش جذابیت گردشگری و سرمایه گذاری منطقه کمک می‌کند.

مدودیف همچنین در باره علت انتخاب 18 کشور برای لغو روادید سفر به خاور دور گفته بود: علت این تصمیم نزدیک بودن به روسیه نیست بلکه آنها نیز رویکردی مشابه در همکاری با ما دارند.

این کشورها شامل ایران، الجزایر، بحرین، برونئی، هند، قطر، چین، کره شمالی، کویت، مراکش، مکزیک، امارات، عمان، عربستان سعودی، سنگاپور، تونس، ترکیه و ژاپن می‌شوند.
کد خبر 1016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =