چمدان :  سیرچ را اغلب مردم به خاطر «هوشو» می‌شناسند، هوشو قهرمان رمان «شما که غریبه نیستید»، نوشته نویسنده بزرگ معاصر، هوشنگ مرادی کرمانی است که مجموعه داستان‌های معروف «قصه‌های مجید» را نیز در کارنامه‌خود دارد. بخش مهمی از زندگی هوشو که همان کودکی نویسنده‌ است در سیرچ می‌گذرد جایی که محل تولد و گذراندن کودکی مرادی کرمانی است. اکنون مدرسه و خانه این نویسنده بزرگ برنده جایزه «هانس کریستین اندرسن»  در سیرچ به یکی از جاذبه های گردشگری کرمان تبدیل شده‌است.

 





 

البته سیرچ علاوه بر اینکه یکی از مهم‌ترین روستاهای مقصد گردشگری ادبی‌ است و سالانه میزبان رویداد‌های ادبی مختلف است از نظر طبیعی نیز ویژگی‌های چشمگیری دارد، سیرچ در استانی قرار گرفته که اطراف آن کاملا کویر است اما خود روستا که در دره واقع شده طبیعت کاملا متفاوتی دارد و همانند شمال ایران از درختان انبوه و آب و هوای ییلاقی بهره می‌برد.

 



 

سیرچ یک رودخانه بزرگ دارد که گردشگران از دیدن و نشستن کنار آن لذت می‌برند، علاوه بر آن چشمه‌های آبگرم سیرچ نیز برای خواص درمانیشان معروف است.

سیرچ یک تونل سنگی دارد که به بزرگترین تونل سنگی خاورمیانه معروف است، همچنین سرو کهن سیرچ که گفته می‌شود بیش هزار سال قدمت دارد، از دیگر جاذبه‌های این روستا است.

 



 

اگر در بهار به سیرچ می‌روید شکوفه‌های درختان، اگر در تابستان به این روستا می‌روید سرسبزی آن و اگر در پاییز به سیرچ می‌روید، برگ‌های  زرد آن لذت خواهید برد اما اگر در زمستان به سیرچ سفر می‌کنید این روستا برای شما یک سورپرایز دارد. پیست اسکی سیرچ تنها پیست جنوب شرق کشور، در زمستان‌ها میزبان گردشگران زمستانی‌است و می‌توانید از برف بازی و اسکی در این روستا لذت برید.

 

[caption id="attachment_10114" align="aligncenter" width="595"] پیست اسکی سیرچ[/caption]

 

سیرچ در مسیر جاده کرمان به شهداد در 57 کیلومتری کرمان و 39 کیلومتری شهداد قرار دارد، برای اقامت می‌توانید از هتل‌ها، خانه‌های بومگردی و دیگر اقامتگاه‌های این شهرها استفاده کنید و شب را در خانه‌ مردم محلی سیرچ بمانید و یا در فصل مناسب در این روستا کمپ بزنید.
کد خبر 10113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =