وزیر فرهنگ: «تبریز ۲۰۱۸» با دیپلماسی فرهنگ و هنر ایران گره خورده است

سید عباس صالحی در آیین استقبال از رویداد تبریز 2018 با بیان این‌که آذربایجان شرقی نگین ایران است، گفت: این استان همواره فرصتی برای نقل و انتقال فرهنگی فراهم کرده و ایران وامدار این پل ارتباطی خود است.

وی ادامه داد: این منطقه قرن‌هاست که مترجم هویت ایرانی برای همسایگان و آن سوی مرزها بوده و منظور از ترجمه همان ایجاد ارتباط فرهنگی و انتقال هویت ایرانی است.

[related-post id="4322"]

وی با بیان این‌که تبریز از جهت‌های مختلف ستاره ایران به شمار می‌آید، افزود: همسازی دین، ملیت و قومیت در آن وجود دارد؛ به طوری‌که علاقه عمیق و وافر دینی و مذهبی، عرق ملی جدی و پرتکاپو و نیز وجود زبانی با تعصب در این منطقه در کنار هم نه تنها ناهمساز نیستند بلکه باهم، هم نوایی دارند که می تواند الگویی برای ایران و جهان باشد.

صالحی با تاکید بر این که تبریز و آذربایجان شرقی مهد فرهنگ و هنر ایران است، گفت: در کجای کشور مقبره الشعرا را که نمادی از شاعران ایرانی است، سراغ دارید؟ از سویی اتفاقات بزرگی در حوزه فرهنگ و هنر در این منطقه رخ داده است.

وی خاطر نشان کرد: مکاتب متعددی از جمله نگارگری و موسیقی و نیز انجمن‌های مختلفی در این دیار فعال است.  رویدادتبریز 2018 بعد از یک سال به پایان می رسد ولی همچنان تبادلات فرهنگی و هنری از تبریز به کشورهای جهان ادامه خواهد داشت.

[related-post id="8695"]
کد خبر 10089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =